haarod Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jeg har da kommet opp i muntlig eksamen i religion. Oppgaven lyder slik: Oppgave B: Er religion et allmennmenneskelig fenomen? Religion er et fenomen som finnes i alle kulturer. Men er alle religiøse? Ta utgangspunkt i noen kjente religionsdefinisjoner og drøft dette spørsmålet nærmere. I svaret ditt skal du også trekke inn grnnleggende synspunkter fra ulike religioner og livssyn, der både kristendom, islam og livsynshumanisme skal være representert. Du skal også forholde deg til begreper som sekularisering, nyreligiøsitet, modernitet og postmodernisme. Hvis du vil, kan du trekke inn ditt eget religiøse eller livssynsmessige ståsted i svaret ditt Retningslinjene er jo egentlig ganske klare da det står at jeg skal trekke inn både definisjoner, synspunkter fra forskjellige livssyn i tillegg til de nevnte begrepene. Jeg tror ikke det vil bli behov for å gå ut noe særlig langt utenfor de gitte retningslinjene da jeg "bare" har 10-15 min. på å fremføre det hele. Men er det noen som har noen smarte tips eller kilder jeg kan bruke? Noen fine sitater f.eks.? Endret 12. juni 2009 av haarod Lenke til kommentar
Lolpewz Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Heisann! Kom opp i dette idag - har du fortsatt oppgaven? Hadde vært til stor hjelp!! :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå