turak Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg satt her for en stund siden og leste i en bok, da jeg plutselig kommer over en liten artikel som omhandlet ryggen. Den artikelen fortalte om hvordan ryggen ble skadet, hvordan man kunne hindre det og/eller forbedre gjennom trening og mat. Men det som trakk min oppmerksomhet var et punkt hvor det ble fortalt at når du sover på overdådig myke madrasser blir rygg musklene dine brutt ned, noe som førte til skader på ryggen når du ble eldre. Er dette sant? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Men det som trakk min oppmerksomhet var et punkt hvor det ble fortalt at når du sover på overdådig myke madrasser blir rygg musklene dine brutt ned, noe som førte til skader på ryggen når du ble eldre. Er dette sant? Den ideelle madrassen er vel den som er tilpasset din vekt slik at ryggsøylen er rett når du ligger på siden. Ellers vil muskulaturen komme i spenn og gi verk - litt avhengig av alder. Det man skal være obs på er at madrasser også slites og blir for myk på midten. Jeg har god erfaring med å bruke overmadrass i tillegg. All feilbelastning kan vel bryte ned og gi skader i varierende grad. Endret 12. juni 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå