Gå til innhold

BK: den sikter inn...

Anbefalte innlegg

... og lander. :p

Heisann.

Nå er det ikke mange timene siden jeg fikk min nyeste annskaffelse innen fotoverden; min "nye" canon 5d. Og jeg sitter igjen med mange inntrykk, og først og fremst; for et verktøy! Den kvaliteten som er stappet inn i en sånn svart boks, er det vel få som kan klage på. Og å bare ha muligheten for å legge inn et bilde her, da så og si uten å ha vært innom PS, er en virkelig deilig tanke. :)

Legger da ut et av de første testbildene, for å få kritikk på det.

Canon 70-200 f/4L

1/3200

f/4

ISO 200

Canon eos 5d

post-161157-1244801882_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet har potensiale, men jeg synes vinklinga i samhandling med fokuset blir feil. Hvis du skal ha fokuset på blomsten og insektet, så bør de være mer sentrale i bildet. Greinene til høyre, og litt under, blir bare forstyrrelser for selve bildet, og det burde vært fjernet!

Lenke til kommentar

Skjønner godt at du vil dele dette bildet med oss!

Er nok meget god grunn å være fornøyd når man har gått til anskaffelse av slikt et flott kamera :cool:

Bildet i seg selv bærer jo preg av veldig lite støy, skarpt er dèt og med noen nydelige motiver, og herlig bokeh.

Gleder meg til å se flere bilder fra ditt kamera, og jeg tror nok også at når det er noen andre bilder enn blomsten og bien blir det nok flere inntrykk og innspill til deg :!:

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer. :)

Utsnittet er ikke verdens beste, men jeg valgte alikevel dette bildet da med tanke på posituren og posisjonen til bien. Selvfølgelig kunne jeg ha croppet det, men syntes faktisk at det i rundt (blader, greiner) utgjorde en del av omgivelsene til bien. Håper dere skjønner meg.

Og Larsenio; det blir nok andre bilder enn bare bien og blomsten. ;) Det tekniske i dette kameraet, er som du sier, på topp. Men da var det vel bare å få min del av bildetakinga like bra. :p Og jeg ser også fram til de alltid fine kommentarene dine Larsenio!

Lenke til kommentar
Takker for kommentarer. :)

Utsnittet er ikke verdens beste, men jeg valgte alikevel dette bildet da med tanke på posituren og posisjonen til bien. Selvfølgelig kunne jeg ha croppet det, men syntes faktisk at det i rundt (blader, greiner) utgjorde en del av omgivelsene til bien. Håper dere skjønner meg.

Og Larsenio; det blir nok andre bilder enn bare bien og blomsten. ;) Det tekniske i dette kameraet, er som du sier, på topp. Men da var det vel bare å få min del av bildetakinga like bra. :p Og jeg ser også fram til de alltid fine kommentarene dine Larsenio!

Bildekvaliteten vill bare være topp teknisk med canon 5d hvis du har topp klasse objektiver(canons L serie), men det har du kanskje!?Uansett,det vil bli DYRT!!!

Når det gjelder bilde så er jeg enig i hva som er sagt :)

Lenke til kommentar

Den store objektivparken har jeg ikke.. Men har forsåvidt et L-objektiv, og så kommer da 50mm 1.4 i tillegg. Jeg har selvfølgelig lyst på flere, men da pengene ikke strekker til må jeg være fornøyd med det jeg har, og i steden lære meg å bruke de verktøyene jeg har til det fulle. Til det, er det bare en ting å gjøre; å trene. :p

Lenke til kommentar
Den store objektivparken har jeg ikke.. Men har forsåvidt et L-objektiv, og så kommer da 50mm 1.4 i tillegg. Jeg har selvfølgelig lyst på flere, men da pengene ikke strekker til må jeg være fornøyd med det jeg har, og i steden lære meg å bruke de verktøyene jeg har til det fulle. Til det, er det bare en ting å gjøre; å trene. :p

Der sa du det :thumbup:

Man gjør det beste ut av det man har.

Og det syns jeg virkelig du beviser med dine siste bilder her, ditt bilde med bladet ("Varmt og kaldt") er så bra at jeg syns nesten jeg må nevne det her òg!

:w00t:

Venter selv i spenning på mitt første objektiv utenom kit, et 55-300mm Pentax :)

Lenke til kommentar

Det er nettopp det man må gjøre.

Jeg har den oppfatningen at det er den som står bak kameraet som lager et bra bilde, ikke utstyret. Jeg vet at dette kan høres ganske useriøst ut, da jeg har nettopp oppgradert til 5d, men jeg mener det alikevel.

Selvfølgelig gir nytt utstyr nye muligheter og kanskje til og med inspirasjon, men en kan alikevel klare seg langt med det en har for hånden. Og en ting tror jeg at jeg vet, og det er at de argeste av de argeste som kjøper nytt utstyr hver uke (overdrevet), er det 99% av de som ikke klarer å utnytte utstyret de har fullt ut. Altså er det viktig at en ikke ser seg blind på utstyr man skulle hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...