suedon91 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei, jeg har en stasjonær pc som allerede har en SATA harddisk, som jeg antar er den såkalte "første partisonen" eller hva det hva nå enn het før i tiden. Spørsmålet mitt er om jeg må gjøre noe spesielt annet enn å koble til strømmen, og sette SATA kontakten inn i hovedkorten hvis jeg skal ha en SATA harddisk til? Gledelige svar etter mine beregninger tas imot med takk :!: Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei. Det heter nok ikke første partisjonen, og har heller aldri hett det. La meg forklare. En harddisk kan splittes opp i flere deler, slik at den er synlig som flere forskjellige partisjoner for deg. En partisjon er, kort fortalt, en del av en harddisk. Det er veldig enkelt å koble til en ny harddisk, og det er så enkelt som du beskriver det. Du henviser nok til gode gamle IDE-disker, der setting av master og slave og rett tilkobling på kabelen var viktig. Lenke til kommentar
suedon91 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Var egentlig den master og slaven jeg prata om ja siden jeg ikek har for mye kunnskap med SATA harddisker så det er egentlig bare å gjøre som jeg sa ? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 jepp! Easy peasy! Du vet hvordan man lager partisjoner på harddisken i windows? Det kan nemlig hende den ikke vil komme opp med et drevnavn (feks d: eller e:) når du booter. Da må du inn og "manage" den selv. Enkel sak. Engelsk "howto" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå