PaperMario Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Hei, jeg har en D-Link 624+ og 4/4 mbit internet. Jeg får veldig dårlige nedlastningshastigheter med f. eks. Steam der jeg laster ned med bare 10-150kb... Jeg vet ikke om noen har noe tips til å forbedre dette, men hvis ikke ville jeg gjerne hatt en ny router. Jeg hadde tenkt til å kjøpe en DIR 655 siden den har fått bra kritikk fra veldig mange tester, men da jeg så på forumet ser jeg at det er veldig mange som har problemer med denne routeren, derfor vet jeg ikke om den er et bra valg. Hvilke andre routere anbefaler dere? Vil ha en router som fungerer bra til spill, får god ping og har grei nedlastingshastighet som er bedre enn det jeg har nå, som ikke er noe å skryte av. Endret 16. juni 2009 av PaperMario Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Ingen som svarer? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 DIR-655 har jeg selv og er veldig fornøyd. Tilbud på komplett akkurat nå 795.-. Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Tenkte å kjøpe DIR 655 eller WRT54GL. Hvilken er den letteste å sette opp, raskest til nedlasting/vanlig surfing og er mest stabil til online-spill? Har ingen PC med N nettverkskort, men har det noe å si med kabel? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 DIR-655 har jo Gigabit, så den er rask når du bruker kabel. Jeg vil si at DIR-655 er overlegen WRT54GL til all vanlig bruk. Bl.a. klarer den 260Mbit internett mens WRT54GL trolig stopper ved 30-50Mbit max. Lenke til kommentar
PaperMario Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Takk, da blir det vel DIR 655. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Godt valg. Meget fornøyd med denne selv. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Skal selv ha en ny router, som skal brukes sammen med Get. Har egnetlig ikke så mange krav foruten at jeg trenger 4-5 gigabit porter og trådløst. Har sett på følgende routere; - Dir 655 (Evt andre D-link jeg bør vurdere?) - Linksys WRT320N - Netgear WNR3500 Noen andre jeg bør vurdere? De 2 siste er har helt klart et penere design, enn D-linken, noe som forsåvidt er viktig da denne trolig kommer til å være en del synlig (og min samboer ikke liker masse antenner...) Men for meg er stabilitet viktigst, og prisen bør holde seg under 1000-lappen. Noen tips? Erfaringer? Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 jeg vil anbefale DIR655, hadde en jensen ruter før og da datt nette ut ganske mye, men etter at jeg bytta har nette vert oppe konstant, det eneste den har vert nede er når jeg har gjort om på noen innstilinger. og det ver merkbar hastighet fra min gamle ruter! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Da er det vel tydeligvis bare å slenge inn en bestillig på 655... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Men er du sikker på at routeren er grunnen til hastighetsproblemet? Det er jo flere andre ting som kan være flaskehalsen. Ikke at jeg nødvendigvis har noen forslag, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå