TheFly Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Kom da opp i fysikk muntlig - hurra, hurra. Temaet mitt er "energi". Noen som har forslag til hva jeg bør fokusere på, evt tips til hvordan jeg kan få inn energi i enkle elevøvelser. Har gjort følgende elevøvelser: Kastebevegelse (etterprøvd likningen for kast) Friksjon på skråplan (for å finne friksjonstall) Sirkelbevegelse ( målt kraften inn mot sentrum for en gj.stand) Fjærpendel Magnetisme (målt kraften som virker på en strømførende leder, for deretter å regne ut magnetfeltet) takk! Endret 12. juni 2009 av TheFly Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg vet ikke helt hva en fjærpendel er, men energi og et forsøk med fjær er jo fint. Lett og vise, også kan du utbrodere litt med potensiell energi og kinetisk energi og dra paralleller fra den potensielle energien til en fjær (0,5kx^2) til den vanlige (mgh). Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Fjærpendel-forsøket er det jeg også regnet som den beste i forhold til energi. Men problemet er at læreren min ikke er i stand til å huske forsøket, og vil derfor trolig ikke ta det med på muntlig eksamen =(. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå