eRextion Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei, jeg vil gjerne ha tilbakemelding på en pressemelding jeg har skrevet. Den er helt fiktiv! Trenger tips og triks. Legger den ved som dokument Pressemelding_ULOBA.doc Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Dette er en helt grei pressemelding, men den kan nok kortes ned fordelaktig. For eksempel ved å luke bort unødvendige småord. Eksempel fra teksten: Vi i ULOBA støtter såklart dette sitatet veldig, og håper på at et slikt utsagn fra helseministeren kan være med på å engasjere flere unge til å bidra. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Dette er en helt grei pressemelding, men den kan nok kortes ned fordelaktig. For eksempel ved å luke bort unødvendige småord. Eksempel fra teksten: Vi i ULOBA støtter såklart dette sitatet veldig, og håper på at et slikt utsagn fra helseministeren kan være med på å engasjere flere unge til å bidra. Jepp, okey! Jeg ser den - tusen takk. Endret 12. juni 2009 av eRextion Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 En god huskeregel når man skriver pressemeldinger, avisartikler og lignende er å skrive dem ut, og så krysse ut alle ordene du kan utelate. Da blir den mye mer kort og presis. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Dette er en helt grei pressemelding, men den kan nok kortes ned fordelaktig. For eksempel ved å luke bort unødvendige småord. Eksempel fra teksten: Vi i ULOBA støtter såklart dette sitatet veldig, og håper på at et slikt utsagn fra helseministeren kan være med på å engasjere flere unge til å bidra. Jepp, okey! Jeg ser den - tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå