s109558 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg skal lage en del opplæringsvideoer til visning på nett. 1. Alle opptak blir gjort innendørs i normal kontor-belysning 2. De fleste opptak vil bli gjort ved at kamera står på stativ og filmer person som sitter bak pult og forklarer ting. Tenk lærer/klasseromsundervisning. 3. Lyd er minst like viktig som bilde, da de som ser videoene må kunne høre hvert ord klart og tydelig. 4. Evt eksternt lydopptaksutsyr må kunne kobles rett på kamera slik at lyd og bilde havner på samme opptak. Har ikke tid til å spleise lyd og bilde i redigering etterpå. 5. Kombinasjonen av kamera + lydopptaksutstyr må ikke koste mer enn 5-6000 kr. 6. Arbeidsflyten for å få videoene på nett må være enklest mulig. Jeg skal laste dem opp på et nettsted som takler videoer i følgende formater: WMV, MPG, MPEG, AVI, MP4, FLV, MOV, MOOV Jeg blir svært takknemlig for forslag til både kamera og evt ekstra lydopptaksutstyr som kan kobles rett til kamera. Bjarne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå