CrazyDog Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg har fjernet en dør og skal bygge en bue i stedet. Denne må kles me en tynn og litt bøyelig treplate. Jeg har sett slike plater før, men når jeg spør på byggevarebuikken, rister di bare på hodet... Er det noen som vet hva det kalles? Altså en meget tynn treplate som kan spikres langs en krum overflate... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Limtre? Men det er jo ikke tynt da. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Høres ut som om det er Finér plater du er ute etter.( http://no.wikipedia.org/wiki/Fin%C3%A9r ) Litt rart at byggbutikken ikke kan hjelpe deg når du spør om en tynn bøyelig treplate. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Finér er vel tingen å spørre etter ja. Så lenge man dampvarmer treet, så kan man vel bøye nær sagt alle tresorter. Man kan også lage et bøyd stykke tre, uten å bruke damp ved hjelp av laminering. Endret 12. juni 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
CrazyDog Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar! Finérplate er det jeg er ute etter. Skal se om de klarer å hjelpe meg nå... Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar! Finérplate er det jeg er ute etter. Skal se om de klarer å hjelpe meg nå... Jeg har også opplevd at ansatte på byggvarebutikker er helt fantasiløse. Skulle kjøpe ei hardplastplate for å legge under skrivebordstolen min i forrige uke, slik at parketten ikke ødelegges. De hadde ei designert skrivebordsplate til salgs, ca 600.- kroner. Helt utrolig pris for ei plastplate. Så den var laget av poly-ett-eller-annet. så jeg spurte om de hadde lignende plater av dette stoffet (Eller noe annet de kunne anbefale) Svaret var selvsagt nei. Så jeg gikk mellom reolene å letet i en halvtimes tid, da fant jeg det under plexiglassplater (poly-ett-eller-annet) Kantene var selvfølgelig ikke så fint avrundet som den første plata, men for 180,- kr var det helt greit. Funker fint. Slikt er det igrunnen ofte. Hvis man ikke kan det helt nøyaktige navnet er det bare risting på hoder og beklagelser ;-) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar! Finérplate er det jeg er ute etter. Skal se om de klarer å hjelpe meg nå... Jeg har også opplevd at ansatte på byggvarebutikker er helt fantasiløse. Skulle kjøpe ei hardplastplate for å legge under skrivebordstolen min i forrige uke, slik at parketten ikke ødelegges. De hadde ei designert skrivebordsplate til salgs, ca 600.- kroner. Helt utrolig pris for ei plastplate. Så den var laget av poly-ett-eller-annet. så jeg spurte om de hadde lignende plater av dette stoffet (Eller noe annet de kunne anbefale) Svaret var selvsagt nei. Så jeg gikk mellom reolene å letet i en halvtimes tid, da fant jeg det under plexiglassplater (poly-ett-eller-annet) Kantene var selvfølgelig ikke så fint avrundet som den første plata, men for 180,- kr var det helt greit. Funker fint. Slikt er det igrunnen ofte. Hvis man ikke kan det helt nøyaktige navnet er det bare risting på hoder og beklagelser ;-) Det var nok Polycarbonat. Et mye mer hardere stoff enn plexi (plexi er bare en produsent av akryglass) Men ja, man kan lure på hva de gjør på jobben når de ikke vet hva de har. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Det er vel som med alle andre faghandler. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne noen som faktisk kan eller bryr seg om det de selger her i landet... Endret 13. juni 2009 av enden Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Men man undrer jo litt Kom ikke de fleste i kontakt med slikt i sløyden i 5-6 klasse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå