MPC Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hey, Har nettopp fått ny hovudkort (eller 2 veker gammalt) og har lyst å overclocke min gamle Q6600. Har ikkje lyst å gjere noko drastisk, men 2.6 Ghz eller 2.8 istede for default 2.4. Har prøvd å google rundt og slikt, men finner ikkje akkurat mykje, folk snakker om å forandre FSB og Voltage, men eg har hørt at det er best å beholde default voltagen så lenge det går an. Nokon som veit kva eg må innstille for å OC til 2.6 eller 2.8 Ghz? Trenger eg berre å skifte på FSB? Hjelp Specsa er i signaturen. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Svaret til spørsmålet ditt er: ja. La voltage stå på auto(den kan øke bittelitt av seg selv) og øk fsb til 333MHz så har du nådd 3GHz uten å "risikere" voltøkning på cpu og andre komponenter på hovedkortet. Har du en G0, så er dette null problem. Vet ikke om B3 steppingen, men det finner du ut ved å laste ned cpu-z og sjekke Endret 12. juni 2009 av camxer Lenke til kommentar
MPC Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Har B3 men takk for svar! Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) 3 Ghz er ikkje noe problem på Q6600 med grei cpu kjøler. Kjører min Q6600 B3 på 3,3 Ghz. Men så har eg ikkje auto settings da ;o Men som mannen over sa, sett fsb til 333 og cpu voltage på auto. Pass på at du ikkje overklokker minnet meir enn det klarer, for det kan faktiskt hende at hovedkort gir for mye volt i minnet og kortslutter det. Skjedd med meg fleire ganger, til og med ved underklokking. Endret 12. juni 2009 av Ganam Lenke til kommentar
MPC Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Så eg må endre ting på minnet også? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Eller er det berre å edite FSBen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå