Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod, diare og oppkast

Gjest Gutt_14

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_14

Hei,

jeg har fått diare og oppkast. Det spesielle er at det er blod i diareen min. Det er ikke så mye og det ser ut til å komme kun sist når jeg driter, altså det er noe av det siste jeg driter og det kommer på papiret. Blodet er rødt, men ganske tjukkt(har ikke sett så nøye på det). Dette kom sist jeg hadde diare også og nå begynte jeg å lure på hva det er. Så vær så snill og hjelp meg å finne ut hva dette er.

Jeg lurer på om det kan være noe jeg spiste på en overnattingstur(dagen før det kom). Da spiste jeg hamburger som vi grillet på en engangsgrill, kan de være at hamburgerne ikke var godt nok stekt og at det bare er en reaksjon på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rødt blod når du tørker deg bak er ikke farlig.

Dersom blodet er rødt, kommer det fra rumpehullet, kort fortalt.

Dersom det hadde vært mørkt/sort, derimot, så hadde du blødd lengere opp.

Jeg vil tro problemet rett og slett er at du er sår i baken etter å ha tørket deg bak, og at du er sår i baken fordi du har vært veldig mange ganger på do, og diaré ofte inneholder mye magesyre.

Jeg vil ikke tro at dette er noe stort problem, med mindre det er obscøne mengder blod vi snakker om.

Lenke til kommentar
Gjest gutt_14

Blodet er rødt, men ikke helt friskt som rett ut fra et sår, men det er vel fordi at det er blitt blandet med ja, diare. Det føles ikke ut som om jeg er sår i baken, så hvis det er ett kutt føler jeg at det er litt rart.

Lenke til kommentar

Sånt blod kan komme av overfladiske rifter i tarmen, ja, men ikke så rart du blir litt engstelig.

Spis fiberrik mat og drikk rent vann det er iallfall veldig bra for tarmfunksjonen. Kanskje jeg skal anbefale Biola også (en slags yoghurt).

Men husk; det er neppe noen leger her iblant oss så følg med og kontakt legen hvis det ikke gir seg eller det kan virke som større mengder blod.

Grilling: Man skal helst ikke grille maten rett i flammene.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Gjest Gutt_14

Takk for alle svar!

Nå har magen begynt å hardne til(positivt), men driten lukter aldeles forferdelig... ikke vanlig vondt i magen forferdelig, men helt PYTON. Jeg har ikke spydd siden igår og tror jeg er på bedringens vei, men jeg skal ta en prat med helsesøster om det mystiske blodet *grøss* :p

Lenke til kommentar
Takk for alle svar!

Nå har magen begynt å hardne til(positivt), men driten lukter aldeles forferdelig... ikke vanlig vondt i magen forferdelig, men helt PYTON. Jeg har ikke spydd siden igår og tror jeg er på bedringens vei, men jeg skal ta en prat med helsesøster om det mystiske blodet *grøss* :p

Hei.

Du bőr, som rádet overpá, oppsőke lege sá snart som mulig.

Det du beskriver, kan oppfattes som Melena, mao: Magesár el. blődning i mage eller svelget.

Vaio :)

Lenke til kommentar

Merkelig nok skjedde dette med meg, AKKURAT samme tilfelle!

Igår hadde jeg dette, men jeg er ganske mye bedre idag. Vedder på at det var noe jeg spiste på den turen.

Stekte kanskje pølsene litt dårlig, vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_14

Jeg har lest om magesår nå og det står at man får fryktelige smerter av det. Noe jeg ikke har hatt. Jeg har ikke hatt smerter i det hele tatt. Jeg tror det må være noe jeg har spist siden jeg spydde...

Lenke til kommentar

Eller du bare har fått det vi kaller for omgangssyke.

@stienj selvom du ikke hadde stekt pølsene, skal det mye til for at du på en eller annen måte blir "forgiftet". Hadde det vært snakk om kylling som ikke er skikkelig stekt, er det en helt annen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...