Gå til innhold

Hvem er det best å leie bil hos her til lands?

Anbefalte innlegg

Skal ha en leiebil neste helg. Skal kjøre ganske langt, så det bør være fri km, har sett litt på budget, og de skal ha 1040kr for leie fra fredag til søndag noe som jo er ganske billig, men så ser jeg nermere og da skal de i tillegg ha ett depositum på 2000kr, og da forsvinner jo 3000kr ut av kontoen for en ubestemt periode.

Er dette depositumet noe alle utleiere har? Hvem er det som eventuellt ikke har det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at de fleste vil ha en eller annen form for garanti. Bruker du kredittkort koster dette deg egentlig ikke noe.

Tror ikke du kommer noe seærlig under prisen du har funnet nå, men sjekk om du er medlem et eller annet sted som har rabattavtale med et selskap. Ekesempelvis Eurobonus / AVIS (hele verden) og Eurpbonus / HErtz (Europa).

Rene prissøk er ikke mulig å gjøre for deg før vi vet hvor i landet du vil leie bilen.

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Vet du hvordan depositumene deres fungerer? Setter de en belastning som ikke gjennomføres eller trekkes pengene for så å settes inn igjen? Altså om jeg har 10040kr på kontoen kl 12.00 og leier en bil kl 12.30 vil jeg da ha 9000kr eller 7000kr på kontoen kl 13.00?

Problemet er at jeg ikke regner med å få lønn før over neste helg og skulle hatt mest mulig tilgjengelig den helga så da er det litt kjedelig å "tape" 2000kr av ett mulig forbruk i ett depositum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...