Gå til innhold

8800 GT med 70 grader på idle?

Coffey

Anbefalte innlegg

Har merket siden jeg oppgraderte PCen at jeg har lagg i spill og problemer med tyngre nettsider som f.eks Youtube. Fikk endelig lastet ned SpeedFan idag, og den sier at GPU'en ligger på ingen ringere enn 70 grader nå, når jeg bare kjører Firefox. Etter det jeg har lest meg fram til så er all temperatur over 70 grader ille, så hva kortet mitt går opp til når jeg spiller har jeg ikke en gang tørt å tenke på.

Men hva kan forårsake dette? Jeg vet ihvertfall at en lydkabel har vært i kontakt med kortet ihvertfall i hele dag, noe jeg tipper ikke er så godt for den, men kan det være grunnen? Jeg har fjernet kabelen nå, forresten.

Burde jeg sjekke kortet for støv?

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om det er støv, mitt kjører idle alltid på 60, og stock speed fungerer det helt fint til litt over 100 på load, hvis kortet ikke er overklokket, kan du drite i det, HELT til du får artifacts, da bør du støvsuge, evt. se hvorfor det er så varmt. Det vil aldri brenne opp, eller ødelegges, så lenge det kjører normalt, selv under svært høye tempraturer.

Hvis det er støv, så bare støvsuger du litt her og der, og vips, putt resten i glemmeboken. Det er mange som sliter med å skjønne forskjellene på CPU tempraturterskler og GPU's. De fleste GPuer throttler ikke før 110, det vil du jo ikke, så helst se at den ikke går så mye over 90 under load, så har du et kort som kjører normalt.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Vel, jeg har vel på en måte opplevd noe lignende.

Har bare spilt Team Fortress 2 i det siste, men har sett at plutselig noen spawner foran meg, for så å forsvinne, og at folk forsvinner halvveis gjennom en animasjon av de blir backstabbet. Og at våpenet til folk flyr foran de.

Dårlig tegn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...