larsen10 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Specs: i7 920 clocket til 3.3 Gainward gtx285 mildt overclocket Windows 7 Corsair 850w 6gb corsair 1600 Problemet skjedde i natt da jeg spilte litt cod4, noe som jeg har gjort mye på den nye pcen. Har nyeste drivere, og har ikke hatt noe problem før idag. Satt å spilte i en times tid da plutselig spillet frøys. Det var ikke BSOD eller black screen, kun bilde av geværet og en loop i lyden. Tenkte at det bare var et engangstilfelle og måtte hard-boote pcen, startet opp Cod4 igjen og det samme skjedde, men denne gangen etter kun 2 minutter med spilling. Kan med en gang utelukke at det er temperaturen i PC'en som har skylda. GPU vifte kjører konstakt på 75% og kortet holder seg på omkring 60 grader. CPU er på 75-80 full load, men sikkert kun 65 grader under cod4 spilling. Noen som vet hva dette kan være? Det har fungert i omtrent 40-60 timer med spilling uten et eneste problem, også plutselig skjer dette. Har ikke gjort noen forandringer på PC'en i mellomtiden heller. Siden det skjedde etter jeg hadde spilt i en times tid virket det som en software feil som har oppstått mens jeg spilte. Men siden det igjen skjedde etter reboot wirker det som en hardware feil... Har søkt litt på det, og noen sier det kan være punkbuster, noen sier det kan være "flashwrite" som må disables, og noen sier det kan være utdaterte motherboard og ethernet drivere. Vil bare høre med dere hva dere tror det før jeg gjør masse forandringer på software osv. Endret 12. juni 2009 av larsen10 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) kan jeg bare fort tippe det er built 7100? men uansett windows 7 versjon, så er driverne i beta. og sånne feil er "nesten" å forvente. men jeg har problemer med at pc'n fryser jeg også i fallout 3 med et hd4850. så det er mulig at det er noe i windows 7 som gjør det også Endret 12. juni 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Er rimelig sikker på at det ikke har noe med windows 7 beta å gjøre, fordi hvis man søker på google har denne freezeuppen skjedd med mange siden 1.6 patchen kom ut. Tror kanskje det har noe med lyd drivere å gjøre fordi de nylig ble updated, men skal kjøre litt flere tester med PB på og av + singleplayer for å finne ut om PB er problemet først. Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Har nå funnet ut at det er punkbuster som har skylden i problemet. Problemet er da punkbuster reagerer på et spesielt software eller en driver på PC'en... Edit: Etter at jeg måtte hard-boote PC'en kom det også opp: "Maskivarekonfigurasjonen for lyd er endret. Du må installere SoundMAX på nytt"... er da rimelig sikker på at det har mye driverne til SoundMAX å gjøre. Virker kanskje som om jg prater med meg selv her men kan hende det er andre med lignende problem på forumet. EDIT2: Er visst noe annet som er problemet. Frøys igjen etter 45 minutter, men nå fikk jeg også BSOD. Står: "A clock interrupt was not recieved on a secondary processor within the allocated time interval" STOP: 0x00000101 Nå er jeg blank. Ustabil OC? Oppdatere BIOS? Endret 12. juni 2009 av larsen10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå