Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

powerfilter på en mitshubishi lancer 93


Anbefalte innlegg

halloen.. monterte et powerfilter på bilen min hin dagen, men merker at den bruker veldig mye bensin og går ikke skikkelig på tomgang :S låg merke til at det er en sensor på den orginale luftfilter boksen. kan det vere at siden eg kobler fra den at den bruker mer bensin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
halloen.. monterte et powerfilter på bilen min hin dagen, men merker at den bruker veldig mye bensin og går ikke skikkelig på tomgang :S låg merke til at det er en sensor på den orginale luftfilter boksen. kan det vere at siden eg kobler fra den at den bruker mer bensin?

 

Ja, du må ha luftmengdemålaren. Skal du ha da filteret på, må da monterast før den følaren.

Lenke til kommentar

Jepp, tar du av luftmengdemåleren, fungerer ikke innsprøytningen riktig. Den går da over på standard verdier som er lagt inn for at motoren skal gå selv om en eller flere sensorer/givere slutter å virke. Innsprøytingen blir derfor ikke optimal lengre, og du får høyere forbruk, dårligere effekt og ujevn gange.

 

Skal du ha mer effekt ut av en sånn bil som dette, finner du ut av motorkoden og googler. Finnes sikkert chip/trimkam/turbosett til denne bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...