bmyrvik Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, og takk for at du leser dette. Jeg skal prøve å lage et bongesystem for en bar jeg hjelper til med.. Trenger bare noe enkelt for servitørene og trykke på og for kokken å se på en annen skjerm.. Noe så enkelt som at en kunde bestiller matrett nr 2, servitøren trykker på matrett nr 2, også dokker det opp 1 stk nr 2 på kokken sin skjerm.. Hvilket program trenger jeg ? Tenkte først å lage det i Flash, det må være det enkleste ?! eller ? Håper på gode svar og forslag MVH Bmyrvik Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg ville laga det i det språket du har mest erfaring med. Et system som skal brukes i kommersiell drift må være så stabilt og bugfritt som mulig. Når man lærer seg et nytt språk vil man ha en mye større feil pr. linje enn på språk man kan godt og det er ikke alle feil som er så lette å finne. Før systemet skal ut i drift bør du sørge for at programmet lagrer alle dataene (med kopi) så hvis programmet skulle krasje/stopp å fungere normal går det kajpt og enkelt å hente dataene opp igjen. Lykke til Lenke til kommentar
Vial Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg syns Flash høres ut som et bra valg hvis det er det du har mest kompetanse på. Husk å tenke på skalerbarhet (fremtidige utvidelser) og alt det Giddion skrev. Happy coding! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 I alle tilfeller ville jeg hacket sammen noe dritenkelt og megafort før du gjør noe som helst annet "Do the simplest thing that could possibly work". Du har ikke peiling på hvordan den idèelle løsningen er, så ikke kast bort tiden din på første utkast. Lag noe simpelt slik at du får testet sakene i virkeligheten. PHP som serverer HTML i nettleseren og hvor kommunikasjon foregår ved delt minne kan for eksempel være en fin første iterasjon. Selv om det stor sett er grusomt. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Husk forøvrig at det du leverer som første utkast gjerne blir det gjeldende da bedriften trolig ikke er interessert i å pøse på med mer penger for å få noe "bedre" så lenge det fungerer. Husk det for det er så UTROLIG mye programvare der ute som frusterer så utrolig mange fordi noen har levert noe middelmådig og ledelsen ikke ønsker å satse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå