nebrewfoz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 For noe tull. Det medfører ingen problemer å ha programmer innstallert andre steder enn default windows stedet. Jeg har kjørt tilsvarende oppsett, men med mindre oppstartsdisk, i flerfoldige år uten et eneste problem. Greit det finnes ett og annet spill som av en eller ufattelig grunn krever å legge filer på windowsroten, men det er bare idiotisk programering og har egentlig ikke noe med hvor man legger programmer å gjøre. Men hva er det å tjene på å gjøre det slik? Som før nevnt, 300GB burde holde til det meste av programmer og andre spill. Hvis man tror at man ved å installere programmer på 1TB-disken slipper å reinstallere dem ved formatering/reinstallasjon av Windows på 300GB-disken, så risikerer man å bli overrasket. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 For noe tull. Det medfører ingen problemer å ha programmer innstallert andre steder enn default windows stedet. Jeg har kjørt tilsvarende oppsett, men med mindre oppstartsdisk, i flerfoldige år uten et eneste problem. Greit det finnes ett og annet spill som av en eller ufattelig grunn krever å legge filer på windowsroten, men det er bare idiotisk programering og har egentlig ikke noe med hvor man legger programmer å gjøre. Men hva er det å tjene på å gjøre det slik? Som før nevnt, 300GB burde holde til det meste av programmer og andre spill. Hvis man tror at man ved å installere programmer på 1TB-disken slipper å reinstallere dem ved formatering/reinstallasjon av Windows på 300GB-disken, så risikerer man å bli overrasket. Det er en masse å tjene på å gjøre slikt. Du kan forvise Windows til egen partisjon som er rask og utradere (Burde gjøres årlig grunnet at Windows er som en magnet i en bøtte metallspon, suger til seg alt mulig rammel og rot) i tillegg gir det deg en mye bedre oversikt ved å fordele programmer i separate mapper om du må gå å lete manuellt ved en eventuell recovery til eksempel. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Skjønner ikke hvorfor du vil ha det slik. For det første så er 300GB disken raskere enn 1TB-en og det er mer enn god nok plass til alt du ønsker av programmer og spill på den. For det andre så er det ingen grunn til å ha det slik, det vil garantert bare føre til problemer og stress. jeg ville brukt det slik: alt som skal installeres på raptoren. og alt som skal lagres på 1TB disken. men det er da meg edit: nå har jeg en 36GB raptor selv, så jeg har så godt som ingenting instalert på den. også fordi jeg vil kunne reformatere disken med minst mulig arbeid etterpå. det er blandt annet lurt å ha alle drivere lagret på den andre disken. sparer myyye arbeid Endret 12. juni 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 For noe tull. Det medfører ingen problemer å ha programmer innstallert andre steder enn default windows stedet. Jeg har kjørt tilsvarende oppsett, men med mindre oppstartsdisk, i flerfoldige år uten et eneste problem. Greit det finnes ett og annet spill som av en eller ufattelig grunn krever å legge filer på windowsroten, men det er bare idiotisk programering og har egentlig ikke noe med hvor man legger programmer å gjøre. Men hva er det å tjene på å gjøre det slik? Som før nevnt, 300GB burde holde til det meste av programmer og andre spill. Hvis man tror at man ved å installere programmer på 1TB-disken slipper å reinstallere dem ved formatering/reinstallasjon av Windows på 300GB-disken, så risikerer man å bli overrasket. Det er veldig mange spill som funker utmerket selv om man har reinstallert windowsen. En del programmer også faktisk. Det finnes også programmer som lagrer data i installasjonsmappen, og denne redder man ved windows krasj. Men, poenget mitt er at man ikke skal skremme folk fra å ha den datastrukturen de ønsker ved det jeg oppfatter som utsagn uten hold i. Å si at det å installere på andre steder enn windowsroten "garantert bare føre til problemer og stress" er feilinformasjon så det holder. Evt problemer og stress knyttet til dette tipper jeg på at er brukerfeil. Så lenge man ikke taper på det så synes jeg ikke man skal fraråde noen å gjøre noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå