RogueAlien Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Kan man lage kakaoglasur til sjokoladekake uten melis? Jeg skal bake kake og ville gjærne hatt glasur til den men jeg er tom for melis. Jeg har derimot sukker, kakao, melk, vaniljesukker pluss mere. Hva kan jeg gjøre? Haster! Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Eneste jeg kan komme på er å ta smeltet sjokolade blandet med smør. Men siden dette skal på en sjokoladekake blir det vel litt "overkill". Jeg tror desverre ikke du kan lage annen glasur uten melis Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Om du hadde hatt gelatin kunne du kanskje ha forsøkt deg på en slags sjokolade-gele. Kakao, sukker og melk, hiv oppi gelatin. Vetta søren hvordan det skulle ha funka sånn egentlig, du måtte vel ha latt sjokoladekaka bli i forma, venta til geleen var nesten stiv, og helst tetta kaka på toppen (smør på et eller annet for å tette "porene" i kaka så ikke geleen renner inni, men blir liggende oppå). Blir sikkert katastrofalt Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Synd at du ikke har vanlig kokesjokolade, for da kunne du ha pisket en slags krem av den og vann. Dog ganske vanskelig å få til rett. Smelte sjokolade, riktig mengde vann og pisking mens det kjøles ned. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Ok takk for alle svar men jeg lagde den uten noe glasur og det funket jo det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå