Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i magen samt oppkast

jarah

Anbefalte innlegg

Hei. I dag tidlig (06.00) våknet jeg plutselig, lå ei lita stund og tastet på mobilen til jeg direkte spydde i senga. Spydde rett og slett jvlig mye.

Har spydd ca 6-7 ganger til nå og har hatt diare 3-4 ganger. Hva i F kan dette være? Har liksom ikke noe vondt i halsen, feber eller noe slikt.

Huff, er litt kjipern og poste dette offentlig. Noen som vet hva det kan være? Bør jeg kontakte legevakta?

Tenker på NORO-virus, vet ikke helt jeg.

Endret av stienj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er enten matforgiftet, eller har på annen måte fått i deg et mage-tarm-virus/bakterier.

Dersom oppkast og diaré ikke gir seg i løpet av tre dager må du oppsøke lege.

Drikk masse vann, MASSSE, og håp på det beste.

I fremtiden må du huske på å holde god håndhygiene, vask alltid hendene når du kommer hjem etter å ha vært ute, tatt bussen, vært på skolen, etc. Gjør det til en rutine, så er det lettere å huske.

Dersom du skal spise ute (for eksempel pizza på peppes e.l.), vask hendene før dere får maten.

I tillegg kan det være lurt å styre unna kebabkiosken, da mattilsynet har påvist flere tilfeller av ULOVLIG PRODUKSJON av kebabkjøtt i kjellere i Brugata og så videre.

Denne produksjonen gjøres på basis av utbeinet kjøtt, altså kjøttrester på beinbiter, som da skrelles av. Dette er ulovlig og utgjør en helsefare for alle som konsumerer kjøttet.

Dersom en kebab koster 20~25 kroner er det ikke mulig å ha profitt på dette uten å benytte seg av kjøtt fra ulovlige kilder.

En kebab bør koste 45~50 kroner hvis det skal være mulig at det er kjøtt fra lovlige kilder.

Vær smart, tenk på helsa når du spiser!

Lenke til kommentar
Du er enten matforgiftet, eller har på annen måte fått i deg et mage-tarm-virus/bakterier.

Dersom oppkast og diaré ikke gir seg i løpet av tre dager må du oppsøke lege.

Drikk masse vann, MASSSE, og håp på det beste.

I fremtiden må du huske på å holde god håndhygiene, vask alltid hendene når du kommer hjem etter å ha vært ute, tatt bussen, vært på skolen, etc. Gjør det til en rutine, så er det lettere å huske.

Dersom du skal spise ute (for eksempel pizza på peppes e.l.), vask hendene før dere får maten.

I tillegg kan det være lurt å styre unna kebabkiosken, da mattilsynet har påvist flere tilfeller av ULOVLIG PRODUKSJON av kebabkjøtt i kjellere i Brugata og så videre.

Denne produksjonen gjøres på basis av utbeinet kjøtt, altså kjøttrester på beinbiter, som da skrelles av. Dette er ulovlig og utgjør en helsefare for alle som konsumerer kjøttet.

Dersom en kebab koster 20~25 kroner er det ikke mulig å ha profitt på dette uten å benytte seg av kjøtt fra ulovlige kilder.

En kebab bør koste 45~50 kroner hvis det skal være mulig at det er kjøtt fra lovlige kilder.

Vær smart, tenk på helsa når du spiser!

Begynner og bli bedre nå, lurer faktisk på om det var noe grumsheter i noe jeg har spist igår eller noe. Igår spiste jeg bare vanlig brødskive med vanlig pålegg, trondheims lapskaus på boks, appelsinjuice og en is.

Lenke til kommentar
Hvis det var en soft-is fra maskin så tror jeg vi har kilden til smitten allerede..

Var faktisk helt vanlig pinneis fra Diplom is. Føler meg mye bedre idag though, tror det var noe mat jeg spiste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...