Gå til innhold

Skal ha nytt tower....trenger forslage !

Anbefalte innlegg

Heia.

Jeg skal kjøpe meg et nytt tower,der det er god plass til hardisker..vifter...bra med strøm forsyning... og om den ser bra ut er ikke det noe minus :)

Noen forslag ??

På forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det spørs veldig hva du er ute etter, hvor mye penger du er villig å legge i et kabinett. er design viktig, skal den tas med på turer (dv lan osv).

jeg ville kjøpt et lepont eller lianli. men det er grunnet design. vil iallfall ha et aluminiumskabinett neste gang.

antec skal være et veldig bra kabinett (chieftec klone) hvis du er ute etter et funksjonelt kabinett som ikke koster for mye.

Lenke til kommentar
det spørs veldig hva du er ute etter, hvor mye penger du er villig å legge i et kabinett. er design viktig, skal den tas med på turer (dv lan osv).

jeg ville kjøpt et lepont eller lianli. men det er grunnet design. vil iallfall ha et aluminiumskabinett neste gang.

antec skal være et veldig bra kabinett (chieftec klone) hvis du er ute etter et funksjonelt kabinett som ikke koster for mye.

No offence men jeg blir så jævli forbanna på folk som deg! Hva med å gjøre litt research før du sier at Antec er chieftec clone! Faktisk så var antec aller først ute med det designet! Så jeg tror vi sier at Chieftec er Antec ripoff!

Lenke til kommentar

hehe...vet de ikke kopierer cieftec egentlig, men det er bare det av chieftecdesignet er veldig kjent, er strengt tatt ingen av de som kloner hverandre, siden de bare baserer seg på samme grunnmodell. kanskje dumt formulert, men tenkte det var like greit siden de fleste vet hvordan et chieftec ser ut.

ps...hvis du ble veldig provosert, får jeg bare beklage...skal prøve å være litt mer presis neste gang.

Lenke til kommentar
Hmm, er det ikke egentlig Chenming Corp som har utviklet, og produserer alle chieftec og antec kabinettene?

Tilgi meg hvis jeg tar feil, men jeg tror det er de som produserer veldig mange av de kabinettene som ser omtrent sånn ut.

aner ikke hva det selskapet heter, men er sikkert rett det du sier, men det er riktig at et selskap produserer kabinettet, og av de forskjellige "merkene" får sine kjennetegn gjennom litt forandret design.

Lenke til kommentar

No offence men jeg blir så jævli forbanna på folk som deg! Hva med å gjøre litt research før du sier at Antec er chieftec clone! Faktisk så var antec aller først ute med det designet! Så jeg tror vi sier at Chieftec er Antec ripoff!

Hva er poenget med å bli forbanna for en filleting som strengt tatt ikke har noen som helst praktisk verdi? Blir egentlig forbanna på folk som fyrer seg opp helt grunnløst og i tillegg ikke svarer på trådens opprinnelige spørsmål. :grumpy:

Uansett, til spørsmålets kjerne: Har selv et Chieftec Maxitower, men har en del erfaring med miditower også. De er ihverfall servicevennlige og praktiske å holde på med. I tillegg leveres de med 360W PSU, noe som er et pluss. Utseendet er vel sånn greit nok, egentlig?

Minuset er vel strengt tatt at du ikke akkurat skiller deg ut i mengden etter som halve Norge har samme kabinett.

Lenke til kommentar
hehe...vet de ikke kopierer cieftec egentlig, men det er bare det av chieftecdesignet er veldig kjent, er strengt tatt ingen av de som kloner hverandre, siden de bare baserer seg på samme grunnmodell. kanskje dumt formulert, men tenkte det var like greit siden de fleste vet hvordan et chieftec ser ut.

ps...hvis du ble veldig provosert, får jeg bare beklage...skal prøve å være litt mer presis neste gang.

Chieftec designet er egentlig veldig bra, men når _alle_ har det blir det litt utvannet...

Lenke til kommentar

Mornmorn!

:woot:

Har en god del erfaring med Chieftec, og all erfaringen er negativ, ikke det at jeg har vært uforsiktig eller aggresiv mot mine chieftec kabinetter, men det er nemlig det at de -(Dragon-serien) ikke tåler at jeg skifter cd-rom, brenner osv, grunnet at jeg MÅ ta av frontdekselet som naturligvis er laget av plast :( og da knekker noen av festene til fronten og frontdekselet blir da sittendes veldig løst når jeg tar det på igjen! Har prøvd å få byttet det, fordi en kabinett til over 1000Kr. burde det da være bedre kvalitet på tenkte jeg! -Men neida, det jeg fikk til svar da jeg kom inn i butikken 3 dager etter at jeg hadde kjøpt det med kvittering og det hele var at det ikke var noe å gjøre ved den saken! "Du vet, disse kabinettene er laget av en god del plast, og er derfor ikke særlig holdbare, vil du ha garanti/erstatning bør du oppsøke produsent" <--var det selgeren jeg pratet med sa! Jeg kommer iallefall ALDRI mer til å kjøpe Chieftec-kabinetter, hvis ikke noen truer ett på meg!

Har derfor kjøpt ett Big Tower fra AOpen, og det skal jeg si at var noe annet! -Plass til 7 harddisker og 5cd-rom'er, + 5vifter (2 som blåser luft på harddiskene) -Et ekstremt bra kabinett til prisen av en 700-lapp! 8)

Mvh: Smb

Lenke til kommentar

ja, huff. det er jo uhyggelig viktig at kabinettet skal være unikt og spennende og fremkalle 'wow' og 'oooh'-ing fra venner og kjente.

Personlig er det like likegyldig for meg som for deg, men ettersom størsteparten (det virker ihvertfall sånn) av forumets brukere vil ha 'wow' og 'ohhh'-ing fra venner og kjente, så kan man vel si det er et minus?

For meg er det bare viktig at det vises minst mulig. Ironisk at jeg da har et Chieftec Bigtower... :-?

Lenke til kommentar
Mornmorn!

:woot:

Har en god del erfaring med Chieftec, og all erfaringen er negativ, ikke det at jeg har vært uforsiktig eller aggresiv mot mine chieftec kabinetter, men det er nemlig det at de -(Dragon-serien) ikke tåler at jeg skifter cd-rom, brenner osv, grunnet at jeg MÅ ta av frontdekselet som naturligvis er laget av plast :( og da knekker noen av festene til fronten og frontdekselet blir da sittendes veldig løst når jeg tar det på igjen! Har prøvd å få byttet det, fordi en kabinett til over 1000Kr. burde det da være bedre kvalitet på tenkte jeg! -Men neida, det jeg fikk til svar da jeg kom inn i butikken 3 dager etter at jeg hadde kjøpt det med kvittering og det hele var at det ikke var noe å gjøre ved den saken! "Du vet, disse kabinettene er laget av en god del plast, og er derfor ikke særlig holdbare, vil du ha garanti/erstatning bør du oppsøke produsent" <--var det selgeren jeg pratet med sa! Jeg kommer iallefall ALDRI mer til å kjøpe Chieftec-kabinetter, hvis ikke noen truer ett på meg!

Har derfor kjøpt ett Big Tower fra AOpen, og det skal jeg si at var noe annet! -Plass til 7 harddisker og 5cd-rom'er, + 5vifter (2 som blåser luft på harddiskene) -Et ekstremt bra kabinett til prisen av en 700-lapp! 8)

Mvh: Smb

På den nye serien så må du ikke fjerne fronten for å skifte CD-Rom. Det var bare på den gamle serien som ikke hadde vifte i døra. Har ett gammelt chieftech bigtower stående jeg også og har ikke klart å knekke noen av festene jeg.. er bare å være litt forsiktig. Personlig nynes jeg Compucase kabinettene er litt stilige og så har de 120mm vifte plasser foran og bak. Får kjøpt dem på microplex, men da må man kjøpe PSU utenom.

Lenke til kommentar

Har noen erfaringer Compucase' såkallte dragonslayer kabinetter? De virker litt interessante med 120mm vifteplasser. Støvfilter er heller ikke negativt, mangelen på det trekker litt ned på chieftec toweret mitt. Er forøvrig kjempefornøyd ellers med chieftec.

Lenke til kommentar

Ok , har roa meg ned nå :yes: !

Viss du har lyst til å skille deg litt ut i mengden av chieftec rånere! Så kan du kjøpe den nye miditower serien kalt winner series! Den har halveis dx front og halveis mx front! De har det på www.psdata.no med en god psu!

Hadde jeg ikke hatt antec idag ville jeg nokk kjøpt det! Eller Lian Li :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...