Gå til innhold

Hva er dette? Tamron AF aspherical LD

Anbefalte innlegg

Fikk et ANALOGT kamera hvor det står på et objektiv. Og jeg lurer på om det er noe å spare på, og om det kan brukes på et DSLR.... Jeg er litt grønn i denne DSLR-verdnen.

Kameraet det står på er et Canon EOS iX

På objektivet står det:

Tamron AF aspherical LD [iF] 28-200mm 1: 3.8 - 5.6 ø 72

Det står også på et Cocin UV-filter..

Noen som kan fortelle meg noe om dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon IX er jo en festlig kuriositet: et av de svært få APS-SLRene som ble laget, og således analog stamfar til dagens vellykkede Canon-mindre-enn-35mm-DSLRer. Den bruker altså APS-film, og ikke 135. Antageligvis ikke barebare å få tak i film til det og få den fremkalt, men jeg hadde nok anstrengt meg litt for å få prøvd i det minste én rull.

Lenke til kommentar
Canon IX er jo en festlig kuriositet: et av de svært få APS-SLRene som ble laget, og således analog stamfar til dagens vellykkede Canon-mindre-enn-35mm-DSLRer. Den bruker altså APS-film, og ikke 135. Antageligvis ikke barebare å få tak i film til det og få den fremkalt, men jeg hadde nok anstrengt meg litt for å få prøvd i det minste én rull.

stort sett alle fotobutikker med -litt- respekt for seg selv har fortsatt aps film.. mange gamle damer som fortsatt bruker det ;)

Lenke til kommentar
Jeg ville vel trodd at noen her inne vet hvilken kvalitet, evt mangel på kvalitet dette objektivet innehar.....? Noen som kan fortelle meg det?

Evt hva er bra ved det, hva er dårlig...

Kjenner ikke objektivet i detalj (har ikke brukt det), men det er sikkert helt middelmådig. For en uerfaren bruker i godt lys, merker en sikkert ingen forskjell på dette og bedre. Kan nevne at selv om det er en en superzoom, egner det seg ikke så godt på digitale kamera, siden vidvinkelsiden ikke er så vid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...