Hoel Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Lurte på om noen hadde oversikt over ca priser på en Shiba Inu hann valp? Må si jeg har forelsket meg i rasen og den virker som en veldig passende hund for meg og samboeren min Tips til hunderaser som ligner tas gjerne i mot også Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tips til hunderaser som ligner tas gjerne i mot også Hva ønsker dere i forhold til en hund, da? Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 En som er stor nok til litt lett jogging/rask gåing, men fortsatt liten nok til å ha i leilighet. Vil gjerne ha en hund som er kosete. Men som krever lite stell i forhold til pelsen. Utover det vil vi vel begge like utsendet på hunden( vi forelsket oss begge i Shiba Inu´en sitt utsende egentlig ). Hunden må kunne trenes til småting og til litt lett agility trening(ikke konkuranse nivå). Ellers må den være rolig innendørs, men kan godt ha litt energi til overs. Vi kommer til å gå tur minst 1 gang om dagen så en hund med høyt aktivitetsbehov går bra. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vi kommer til å gå tur minst 1 gang om dagen så en hund med høyt aktivitetsbehov går bra. Her må nok du regne med 2-3 turer om dagen selv om du har den lateste rasen. en med stort aktivitetsnivå kan du jo bare regne lengden på turene, ikke hvor mange turer. Og 1 tur pr. dag er for lite synes nå jeg for alle hunder Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Blir vel 1 lang tur per dag og selvfølgelig ut om morgen, etter jobb og kveld for litt lufting Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vær obs på at denne hunden er forholdsvis krevende. Veldig selvstendig og sær. Det er helt nødvendig å være konsekvent så den ikke slipper unna med noe dere ikke vil den skal gjøre (den kommer til å prøve seg - dønn sikkert). Ellers så matcher shibaen kriteriene deres godt, så dere har virkelig falt for rett rase. Vi betalte 9000 SEK per hund i Sverige. Tror jeg har lest at de går for rundt 12000 i Norge. Tispene er mer kosete enn hannene (min erfaring) Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Skal dere da ha en hund med høyt aktivitesnivå må dere ha oppgaver og trening også inn i dagsplanen synes jeg, for en skikkelig tur og litt luft kan bli lite om dere i tilegg er borte 8 timer hver dag. Min er av de rasene med lavest aktivitesnivå og selv jeg synes en skikkelig tur pr.dag er i minste laget, og merker på hunden at hun blir stresset om hun ikke brukes mer enn det. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Blir vel 1 lang tur per dag og selvfølgelig ut om morgen, etter jobb og kveld for litt lufting Hvor langt er en lang tur? Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Det kommer jo helt ann på hvor man går det da. Og hvor langt hunden er villig til å gå. Lengde på tur er ingen hindring. Kan nesten ikke si noe spesifikt om hvor lang turen blir hver dag! Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vi går ca en time om morgenen og en time på kvelden + lufteturer. Men shibaen kan være veldig lat og ligger gjerne i sofaen og drar seg store deler av dagen. Den tilpasser seg veldig lett aktivitetsnivå. Den har ingen problemer med å følge med på jogge/sykkel/fjellturer. Jeg har gått i femunden og liggi i telt med Igor, de har suveren pels og klarer seg fint i kulde. Igor og Vesla slapper av inne Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Nydlige hunder må jeg si Bjaraas Hvor mye var det som måtte på plass for å få hundene inn fra sverige? Og når fikk du de? etter 8 uker ca? eller?. Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Takk takk, de er herlige Vi bor i Sverige, men man behøver ikke gå gjennom noen stor papirmølle for å få de over til Norge. Tror du bare registrer de på vanlig måte. Spør i hundetråden om det blir aktuelt, der er det folk som har tatt inn hunder fra Sverige. Vi har kjøpt fra Edeängs Kennel (I bjuråker, litt nord for Huddiksvall), er veldig fornøyd med de. Det finns en bra kennel i Örebro også. Vi fikk Igor når han var 13 uker, men vanlig er jo når de er 8 uker ja. Vesla var 8 uker. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Naboen min hadde en. Han var verdens SÆRESTE Kullbroren er rimelig lik. Begge hater andre hunder. Sosialisering kan du vel bare glemme, da de nesten er umulig å få de til å gå overens med andre hunder. Det går jo selvfølgelig, men de trenger mye mer tid enn en "vanlig hund". Og du må ikke regne med at de vil leke og hilse på tilfeldige hunder som går forbi dere på gata. De har også et jaktinstinkt som gjør at de løper så snart de får satt nesen i noe. En Shiba i agility? Det som er med rasen, er at de er veldig stolte og sære. Du som eier bør være veldig konsekvent, og ikke bruke fysisk straff. De er ikke spesielt lettlærte og lydige. Det kommer av at de rett og slett er sta, og vil gjøre som de selv føler for.. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ikke la deg skremme av Turtlis (selv om hun har rett i det meste, hehe). Shibaen er jo veldig sta og egen, men er man bare konsekvent er det ikke noe problem å få en hund som er både lydig og sosial. Jeg har med Igor på jakt, og samboern min har begynt på agility med vår minste. Hun lærte seg slalom på 4 forsøk. Smarte hunder som lærer veldig fort. Lenke til kommentar
idatherese Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Lurte på om noen hadde oversikt over ca priser på en Shiba Inu hann valp? Må si jeg har forelsket meg i rasen og den virker som en veldig passende hund for meg og samboeren min Tips til hunderaser som ligner tas gjerne i mot også jeg tenkte med en gang på jack russel terrier. lite pelsstell og en lykkelig hund. den er kjent for å være en skikkelig hund i en liten kropp. helt skjønne, men så så jeg at dette var et utrolig gammelt innlegg så jeg lurer velldig på hvilken hund det ble! =) ( bildet er jack russel valp ) Lenke til kommentar
lchn97 Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 jeg leter etter shiba inu valper til salgs eller akita inu valper noen som kan sende meg en link til en side? Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Oj,enten shiba eller akita. Det er stor forskjell på de i størrelse. Hva har du tenkt å bruke hunden til? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Oj,enten shiba eller akita. Det er stor forskjell på de i størrelse. Hva har du tenkt å bruke hunden til? Det er vel gemyttet som betyr noe? Har fått inntrykk av at det er stor forskjell på det området mellom disse to rasene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå