RunarL Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, har en 17,5 Mbit/s linje med GET. Akkuratt nå måler jeg ca 4-5 Mbit/s via itavisen, hw.no og bredbandskollen. I går lå det på 12 Mbit/s. Jeg har prøvd å koble direkte med 5 forskjellige pcer men alle får det samme. I Get er det ingen hjelp å få for de sier bare at linja ser fin ut. Gjør jeg noe feil eller er Get så håpløse? Hva kan grunnen til slik treg linje være? Kan telenor, nextgentel levere internett til meg hvis get gjør dette? Lenke til kommentar
webhenning Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, har en 17,5 Mbit/s linje med GET. Akkuratt nå måler jeg ca 4-5 Mbit/s via itavisen, hw.no og bredbandskollen. I går lå det på 12 Mbit/s. Jeg har prøvd å koble direkte med 5 forskjellige pcer men alle får det samme. I Get er det ingen hjelp å få for de sier bare at linja ser fin ut. Gjør jeg noe feil eller er Get så håpløse? Hva kan grunnen til slik treg linje være? Kan telenor, nextgentel levere internett til meg hvis get gjør dette? Hei nextgentel kan du gå å sjekke websiden dems og sjekk om du kan få nett oss de hvis det var det du lurte på? der kan du ta å sjekke ditt tlf nr da ser du om du får nett hos nextgentel Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hei, har en 17,5 Mbit/s linje med GET. Akkuratt nå måler jeg ca 4-5 Mbit/s via itavisen, hw.no og bredbandskollen. I går lå det på 12 Mbit/s. Jeg har prøvd å koble direkte med 5 forskjellige pcer men alle får det samme. I Get er det ingen hjelp å få for de sier bare at linja ser fin ut. Gjør jeg noe feil eller er Get så håpløse? Hva kan grunnen til slik treg linje være? Kan telenor, nextgentel levere internett til meg hvis get gjør dette? Hei nextgentel kan du gå å sjekke websiden dems og sjekk om du kan få nett oss de hvis det var det du lurte på? der kan du ta å sjekke ditt tlf nr da ser du om du får nett hos nextgentel Siden jeg flyttet har nettet hoppet ut rundt 2-3 ganger daglig, uten noen som helst grunn. Men linja holder stabil hastighet. Men fortsatt så irriterende, at jeg vurderer å bytte. Endret 11. juni 2009 av CybahDuckx3 Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Har jo ikke tlf så det blir vanskelig med nextgentel. Noen som opplever vankligheter med å få IP fra modemet? Sliter med å få kontakt med DHCP serveren. Det går gjerne en time før jeg får IP. Men jeg bor i et sameie hvor get tv er innlagt. Hadde vært fint hvis nextgentel kan benytte denne linjen. Tror jeg tar en telefon på mandag. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Har du koblet til egen ruter? Prøvd i såfall å koble til modemet direkte. Alternativet er en overbooket GET nett... Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Har du koblet til egen ruter? Prøvd i såfall å koble til modemet direkte. Alternativet er en overbooket GET nett... Jeg har prøvd å koble direkte med 5 forskjellige pcer men alle får det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå