Gå til innhold

[Løst]Hjelp ved kjøp av iPhone eller klone.

Anbefalte innlegg

Hei dere, da er det på tide med å bytte ut gamle w880i inn med noe nytt.

Jeg leter etter en fin touch mobil og helst en klone da de har bedre lagringsplass og kvaliterer. Men jeg har ikke peiling på mobilduppedittene. Er det noen som kan hjelpe meg litt ut med noen anbefalinger og nettsider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann på hva mer du ser etter enn touch..

Trenger du GPS, Wlan, godt kamera, osv..?

Skal du kjøpe med abonnement, eller uten? Om du skal ha uten abonnement vil jeg konsekvent anbefale deg å kjøpe på nett. Laveste utsalgspris på nett er stort sett alltid tap for forhandlere i butikk.

Lenke til kommentar
Kommer litt ann på hva mer du ser etter enn touch..

Trenger du GPS, Wlan, godt kamera, osv..?

Skal du kjøpe med abonnement, eller uten? Om du skal ha uten abonnement vil jeg konsekvent anbefale deg å kjøpe på nett. Laveste utsalgspris på nett er stort sett alltid tap for forhandlere i butikk.

Jeg tenker uten abonnement, pga. mer kontroll og jeg er 16 år, det vil si at jeg ikke kan kjøpe det med. Og deretter ser jeg da at en klone er bedre.

Jeg vil ha WiFi, kamera bryr jeg meg ikke så mye om bare det er normalt, GPS er vel greit så fremt det går ann å bruke i Norge, god mp3 spiller MÅ jeg ha, og diverse duppeditter som er morro å leke med hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Hmm, vel ja. Hvor får man denne billigst og hva er bra med den?

Kan noen sammenligne med iphone?

Om jeg f.eks. kjøper DEN HER vil jeg da kun betale 200 kr måneden eller i tillegg det jeg ringer for? Følger det med noe spesielt av gratis ringeminutter etc. om det ikke skulle være sånn? Kan jeg som 16 år kjøpe denne telefonen med abonnoment?

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
*

*

Side ved side sammenligning fra Prisguiden.

*

Om jeg f.eks. kjøper DEN HER vil jeg da kun betale 200 kr måneden eller i tillegg det jeg ringer for? Følger det med noe spesielt av gratis ringeminutter etc. om det ikke skulle være sånn? Kan jeg som 16 år kjøpe denne telefonen med abonnoment?

Ja du betaler 199kr i månden pluss det du ringer, det jeg er usikker på er om de 89 kr som er måndes prisen også kommer ved siden av, eller om det er måndes prisen utenom bindingstiden. Kjenner ikke til Chess abonnementene noe spesielt.

Det er kun eieren av abonnementet som kan handle, og du må være 18 for å stå som eier, så nei, det går ikke om man er 16, desverre.

Priser for Chess iTouch - nedbetaling kr 199

Etableringspris 0* kr

Månedsavgift 89 kr pr. måned

Samtalepris Chess/Netcom-nett 0.59 kr pr. minutt

Samtalepris andre mobilnett 0.59 kr pr. minutt

Samtalepris fastnett 0.59 kr pr. minutt

Startpris 0.59 kr pr. samtale

SMS 0.39 kr pr. melding

MMS 0.99 kr pr. melding

Data 500** MB inkl.

Min forbruk 0 kr pr måned

*Kr 0 når du flytter med ditt nummer til Chess. Kr 249 ved nytt nummer.

**Når inkludert datamengde er oppbrukt, vil du bli belastet kr 5,00 pr MB, men maksimalt kr 990 pr måned.

Edit: Mange av disse "klonene" er brukbare telefoner, men veldig mange av dem ser kun bra ut på papiret. De har mye minne,megapiksler flere sim-kort osv.. men operativsystemet er møkk, garantien og servicen er.. ja den er vel bare ikke der.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
*

*

Side ved side sammenligning fra Prisguiden.

*

Ja du betaler 199kr i månden pluss det du ringer, det jeg er usikker på er om de 89 kr som er måndes prisen også kommer ved siden av, eller om det er måndes prisen utenom bindingstiden. Kjenner ikke til Chess abonnementene noe spesielt.

Det er kun eieren av abonnementet som kan handle, og du må være 18 for å stå som eier, så nei, det går ikke om man er 16, desverre.

Priser for Chess iTouch - nedbetaling kr 199

Etableringspris 0* kr

Månedsavgift 89 kr pr. måned

Samtalepris Chess/Netcom-nett 0.59 kr pr. minutt

Samtalepris andre mobilnett 0.59 kr pr. minutt

Samtalepris fastnett 0.59 kr pr. minutt

Startpris 0.59 kr pr. samtale

SMS 0.39 kr pr. melding

MMS 0.99 kr pr. melding

Data 500** MB inkl.

Min forbruk 0 kr pr måned

*Kr 0 når du flytter med ditt nummer til Chess. Kr 249 ved nytt nummer.

**Når inkludert datamengde er oppbrukt, vil du bli belastet kr 5,00 pr MB, men maksimalt kr 990 pr måned.

Edit: Mange av disse "klonene" er brukbare telefoner, men veldig mange av dem ser kun bra ut på papiret. De har mye minne,megapiksler flere sim-kort osv.. men operativsystemet er møkk, garantien og servicen er.. ja den er vel bare ikke der.

Takk takk, har du noen tips etc. på disse klonene? De er svært intressante, men det er jo titalls av forskjellige modeller og alle krangler mellom hvilken som er best etc. Trenger litt proff assistanse. Trenger brukbar til ganske mye rart med GPS,kamera og masse ekstrafunskjoner som iphone har. Og har iphone 3g?

Lenke til kommentar
smart valg :)

Men siste spørsmål; Er det bare å hente mobilen jeg kjøpte fra komplett å plugge inn f.eks et kontantkort fra chess? eller Telenor? Hva fungerer?

Den er ikke låst så alle simkort vil fungere.

Tøft! Er det noe spesielt jeg må gjøre med tanke på lading osv. før jeg skrur på mobilen?

Lenke til kommentar

Men siste spørsmål; Er det bare å hente mobilen jeg kjøpte fra komplett å plugge inn f.eks et kontantkort fra chess? eller Telenor? Hva fungerer?

Tøft! Er det noe spesielt jeg må gjøre med tanke på lading osv. før jeg skrur på mobilen?

Det skal holde at du setter i sim-kortet.

Lenke til kommentar

Ingen lading? ^^

Så bra at de kommer ferdigladet, før var det jo slik at de skulle stå i 5-16 timer før bruk :p

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Ingen lading? ^^

Så bra at de kommer ferdigladet, før var det jo slik at de skulle stå i 5-16 timer før bruk :p

Vet ikke om den kommer ferdigladet, men det er bare tull at man må lade den 16 timer første gang. Lade til den er fulladet er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...