Flatlurt Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, skal gå fra Linux (Ubuntu) til Windows på remote-serveren min, og trenger litt tips På serveren er det tilkoblet en USB-disk i ext3-format. Den interne disken ska reformateres og det skal installeres Windows på den. Det jeg lurer på er hvilke program (gratis helst) som er bra til å kopiere filer fra usb-disken med ext3-format over til den interne disken med NTSF-format? Håpen noen kan hjelpe {{Flatlurt}} Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Av ren nysgjerrighet, hvorfor går du bort ifra GNU/Linux? Lenke til kommentar
acilius Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 ja, det lurer jeg også på. windows er jo bare trøbbel Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Lurer også på hvorfor du bytter fra linux til windows. har en server av begge typer. Linux og windows ble begge 2 slått av og på for 20, snart 21 dager siden. Linux står bare der, og holder kjeft om den trenger å oppdatere. Oppgraderer i bakrunn. Windows må fortelle meg hva som skjer hele tiden. Fant nettopp ut at Windowsserveren restartet seg for 2 dager siden (!). Dritt. Lenke til kommentar
Flatlurt Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Er teknisk sett ikke min server, hjelper en kompis og han vil ha windows... Lenke til kommentar
acilius Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Da ville jeg prøvd å vise kompisen hvor enkelt linux kan være, og at alle synes det er litt ekkelt og uvant istarten. Få han til prøve ubuntu desktop, så ser han at det er ganske likt windows, bare mye bedre! Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Med denne kan du lese ext2/ext3 disker ifra Windows. Lenke til kommentar
Flatlurt Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Med denne kan du lese ext2/ext3 disker ifra Windows. Har brukt den en gang før, håpet noen visste om et bedre raskere program, da jeg ikke fant det selv... Anser selv denne topicen som løst, takker for alle svar Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet ikke om den er noe raskere, men har brukt denne. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 ja, det lurer jeg også på. windows er jo bare trøbbel Om du vet hvordan du skal sette opp en server med Windows er det ikke mer trøbbel med den enn med en server som kjører GNU/Linux, xBSD eller andre *nix. Når jeg ser kommentarer som peker på at man nettopp fant ut at en server restartet for to dager siden tyder bare på dårlig kontroll og dårlig oppsett, ikke trøblete Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå