Gå til innhold

Egen bedrift som sommerjobb!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vel spørre om tillatelse fra politiet, ikke at jeg og en kompis gjorde det en gang vi solgte vafler da (nå var faren hans politi da), gikk btw skikkelig dårlig, er jævlig kjedelig å selge vafler, til slutt solgte vi til 5 kroner stykket noe vi ikke tjente noe særlig på.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Sto noe her. Ser visst ikke ut til at du bare trenger tillatelse fra grunneier :) .

Noe som ikke burde være så veldig stort problem.

Men kommer sikkert litt ann på hvor serriøst du tar dette, skal du selge vafler hver dag for å tjene flere titallstusen kroner blir det sikkert noe litt annet.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det blir vafler, men noe man gjør på gata for å tjene penger rett og slett. Tillatelse av grunneier høres greit ut. Jeg ønsker å tjene mye, jeg fikk ikke sommerjobb i år, men under frikortgrensen ihvertfall om det er det du tenker på?

Lenke til kommentar
Jeg mistforsto, altså trenger jeg tillatelse fra grunneier+ kommunen! Hmm. Noen som har vært innom lignende før eller har noen innspill?

Kommer så vidt jeg vet om ann på om du skal selge på privat eller kommunal grunn, men nå har jeg ikke så stor peiling på dette så er nok bare best å vente på noen som faktisk har det eller google deg fram til en løsning ;) .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du trenger bare godkjennelse fra grunneier. Har tidligere solgt juletrær og undersøkt dette.

Juletrær skal imidlertid ikke spises, og når det gjelder matvarer tror jeg egentlig mattilsynet skal inn i bildet. Mener å ha hørt/lest noe om at f.eks. kakelotterier med hjemmebakte kaker dermed ikke er helt 100% lovlig, men det betyr jo ikke at det ikke gjennomføres likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...