Gå til innhold

Bruke et bilde som bakgrunn i et word-dokument

Monna

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg plasserer dette i rett kategori, men prøver meg her :)

Jeg har lyst å bruke et vanlig bilde som bakgrunn i et woed-dokument, og skrive vanlig tekst over bildet. Er dette mulig? Bilde må jo fylle hele siden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk alltid å opplyse om hvilken versjon du har! Du finner det under Hjelp -> Om... Bruk av bakgrunn finnes ikke under sideoppsett under 2003 (eller tidligere versjoner).

I 2003 kan du bruke litt ulike metoder:

1. Format -> Bakgrunn -> Trykt vannmerke -> Bildevannmerke. Bildet blekes automatisk (hvis du ikke fjerner haken for det), plasseres i topp- og bunntekstområdet og skaleres slik at det passer innenfor de vertikale margene. For å evt. endre størrelsen må du gå til Vis -> Topptekst og bunntekst, klikke på bildet og dra i håndtakene for å endre størrelsen.

2. Sett inn bildet manuelt i topp- og bunntekstområdet ved å klikke Vis -> Topptekst og bunntekst og deretter Sett inn -> Bilde -> Fra fil. Klikk deretter på bildet og velg en annen tekstbrytning enn "på linje med tekst" fra verktøylinjen Bilde. Nå kan du flytte bildet dit du ønsker og skalere det.

3. Sett inn bildet direkte i dokumentet (Sett inn -> Bilde), klikk på bildet og velg tekstbrytningen Etter tekst fra verktøylinjen Bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...