Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva bør jeg gjøre før jeg legger på ny strie-tapet? Alternativ 1, 2 eller 3?

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre her.

Jeg har fjernet masse tapet på alle vegger på et kjøkken jeg pusser opp, men den har delt seg i to så det innerste papirlaget sitter fortsatt igjen på veggen sammen med limet. Innenfor er det huntonittplater. Hva synes dere jeg burde gjøre før jeg legger på ny tapet?

1. La papiret sitte der og male over med grunning, for å danne basis for ny tapet?

2. Fjerne papiret med fukt og skrape?

3. Eller vil ikke papiret/plata trekke så mye av limet, slik at jeg ikke trenger å gjøre noe som helst før jeg slenger på nytt lim og har på fiber-strie?

Papiret som sitter der sitter godt, med mindre jeg fukter det. Bak er huntonittplata, allerede hvitmalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt nr. 2. Hvis du velger en av de to andre, så kan det være at dette vises når du er ferdig. I form av forhøyninger på strien. Veldig stygt hvis du spør meg, men strie er likevel ikke det verste. Hvis du skal ha på tapet, så er det helt nødvendig å fjerne alt eller heilsparkle veggen.

Se DENNE.

Lenke til kommentar

Du må nok sannsynligvis skrape for å hindre blemmer ja. Du må aldri finne på å lime rett på dette, men kan forsøke å male. Da oppdager fort at det kommer blemmer. Neste gang du påfører fuktighet i form av maling eller lim oppstår det enda flere blemmer. Du sparer deg sannsynligvis for mye jobb ved å ta drittjobben med å skrape først som sist.

Nå er jeg usikker på hvordan platene tåler fuktighet, men på mine vegger har jeg hatt stort hell med å bruke en sprayflaske sammen med metallsparkel.

Edit; når jeg tenker over det så lurer jeg på om jeg har sett noen sparkle over papirrester også. Da var det snakk om en vegg som trengte en del avretting, så det ble mye sparkel, men det har i alle fall ikke oppstått blemmer der :)

Edit2; hehey, svarte jo i den andre tråden også :p

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...