Kobun Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 PROBLEMER MED ITBUTIKKEN !! HJELP!!!! Jeg kjøpte den 12/10-2000 et Abit KA7-100 hovedkort. I desember så sluttet dette å virke. Maskinen funket helt bra, men neste morgen nektet den å starte. Etter 3-6sek så stoppet dette før bios oppstart. Etter feilsøking er det kun hk som er probl. Returnerte det til itbutikken, hvor det ble videresendt til danmark. Quote: HejANG RMA 10179Det indsendte motherboard er købt d. 12-10-2000 og er derfor over et årgammel. Da der kun er 1 års garenti kan vi ikke sende det ind.Jeg lader det ligge intil jeg hører nærmere...........Med Venlig HilsenKeld ThomsenTelefon: 90138888Email: [email protected]------ Quote: HejAlle varer der er solgt frem til 1 januar 2002 er der 1 års garenti på. I år2002 og fremefter er der kommet nye regler og der er derfor 2 års garenti. At et hovedkort gir seg etter 14mnd er jo bare... De vil ikke gjøre noe med det da kortet er over 1 år gammelt. Ikke svarer de på spesifikke spm heller! Og om de har funnet problemet. :sad: Siden itbutikken har en norsk avdeling, hvordan står jeg i følge den norsk kjøpslov ang datautstyr? Jeg må ha SPESIFIKKE ting å vise til, dvs lover, websider osv. Skal det virkelig være så farlig å kjøpe ting fra utenlanske web-shopper? :?: Hva slags kunde forhold er det de håper på? Nå vil jeg ikke henge ut itbutikken før jeg vet hva som skjer. Men, hvis dette ikke løser seg, så vil dere høre om det! :smile: På forhånd takk. PS: Trenger hjelp NÅ da jeg nå må bruke en 200MMX Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det er lite du kan gjøre med dette. Tror bare du kan kjøpe deg et nytt kort. Hovedkort basert på SDram har jo en hyggelig pris i disse dager. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hvis du leter litt på http://www.lovdata.no finner du sikkert noe passende. Som dette http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html . Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Du har krav på å få byttet. På siden deres står dette, så bare slå i bordet til dem!!!!!!!!!!!!! Hvilken lov Fordi Internett er internasjonalt, kan man som kunde ikke alltid vite hvilken lov man handler under. ITbutikken A/S, er et Dansk aksjeselskap, og er derfor lagt under Dansk lov. Dette betyr at du som kunde er sikkert av Dansk kjøpslov som er noe av det strengeste i verden. Men for at du ikke som Norsk kunde skal sette deg inni Dansk lovgivning, kan vi fortelle at vi holder den Norske kjøpsloven for kundene i Norge. Du er altså beskyttet av den Norske lovgivningen, på samme måte som om du skulle handle i andre Norske butikker. Angrefristen er lovbestemt og ikke en spesiell service fra den aktuelle webshopen [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-23 12:24 ] Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Går ikke det på reklamasjons retten da? Et hovedkort skal holde i mere enn 14 mnd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå