Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen engelsk

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal ha muntlig eksamen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Temaet mitt er *love and hate* og læreren min sa at jeg skulle ha om *vanskelige forhold i filmer*

Men problemet er det at jeg aldrig har framført noe før og vet ikke hvordan jeg skal bygge det opp.

Er det noen som har noe tips til meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte lurt å begynne med en litt generell introduksjon, hva du skal ha om, hva dette temaet dekker, hva det vil si for oss og så videre. Så peiler du den inn på hva du har valgt å fokusere på.

Hvis du er veldig usikker, er en kronologisk rekkefølge ofte en veldig fin oppbygging. Begynn f.eks. med filmer fra 30- og 40-tallet, så 50-tallet, etc.

Så kan du gjerne komme til hvordan ting er i dag (at man er mer liberal i samlivsformer og seksualitet er gjerne et bra eksempel), og tilslutt en kort prognose for fremtiden.

Og husk, drøfting og refleksjon er veldig viktig for å kunne oppnå en god karakter, så ta gjerne litt for og imot argumenter med, og flett inn noen egne meninger og oppfatninger. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk :D

men det han sa til meg var at jeg skulle snakke om vanskelige forhold i filmer jeg har sett, og det er der jeg faller ut. Jeg fikk beskjed om å ta 2-3 forskjellige filmer der det er et vanskelig forhold og fortelle om det :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...