kanonkent Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei! Jeg har fått et problem med en bærbar pc. Jeg har prøvd det meste for å få installert den på nytt, men den feiler når jeg prøver å kjøre cd'en med Windows Xp (finner ikke iastor.sys eller noe lignende). Jeg har såvidt vært borti Knoppix via jobben, og tenkte jeg kanskje kunne bruke dette for å formatere C-disken. Men jeg har så og si null erfaring med Linux generellt, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil bare få formatert disken. Lar det seg gjøre med hjelp av Knoppix? Evt hvordan? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, du kan formatere med knoppix-cd-en, det eneste som da vill skje er at den sletter alt. Om du bare ønsker å slette alt som er på den og ikke bruke den mer, eller om du vil bruke linux på maskinen så kan du bruke Knoppix til det. Ville selv annbefalt å heller bruke Linux Mint, synes den har et mye bedre verktøy for å formatere. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du kan sjekke md5-sum av imaget du bruker. wikipedia/md5sum Ved å matche md5 fra det du har mot den offisielle er du sikker på at det du laster ned er slik som det skal være. Både betryggende og sikkerhetshensiktsmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå