zoomsalabim Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har en 500GB harddisk som ikke vil fungere med vt8237 basert SATA-kontroller. Konflikt 150<->300 (sata2), ingen jumpere og samsungs software-flash funker ikke. Nok om det, det er ikke spørsmålet men bakgrunnen for det. Et av valgene mine er å finne en SATA2 kontroller. Har ett par ledige PCI-slotter, men de er 32-bit, 33 mhz. Kontrollene jeg finner er i beste fall 66mhz (som dette: https://prisguiden.no/product.php?p...&cat_id=14). Er det kompatibelt med mine 33mhz porter, bare båndbreddebegrensinger, eller vil det gå rett åt skogen og ikke kunne brukes? Selvsagt kan jeg kjøpe en ny disk, denne gangen en med jumpere (som WD caviar black), men det hadde vert greit å finne noe som kan brukes med en 10k rpm disk også, for disse er også uten jumper for å skalere ned til SATA 150... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 PCI rev 2.1 kort skal være kompatible med tidligere revisjoner. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hmm, jeg har opplevd at PCI kort som krever PCI rev 2.1 (eller rev 2.2) ikke virker i hovedkort som bare støtter PCI rev 2.0. Endret 14. juni 2009 av tingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå