Gå til innhold

BK: smil til kameraet

dan83

Anbefalte innlegg

prøvde å ta noen potretter(for min søster) av nevøen min; er mine første potretter, så vær snill=)

Siden bildene ikke er tatt i studio og kun med den innebygd blitsen, så bli bildene deretter, men syntes alikevel at det ikke ble alt for ille :)

Eller hva mener folket!?

post-142640-1244731397_thumb.jpg

post-142640-1244731406_thumb.jpg

post-142640-1244731414_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
# Du skal helst ikke legge ut mer enn ett bilde av gangen. Vår erfaring er at hvis du legger ut mange bilder på en gang blir det for mye å ta stilling til og man hopper lett over tråden.

Huden på barnet virker å være litt i overkant blek i første bildet, bakgrunnen virker underbelyst, større belysning av bakgrunn kunne kanskje gitt bedre resultat ved å gi kontrast og belyst ut mønsteret i bakgrunnen og skyggene som blir skapt i bilde 1 av motivet. Ville kanskje helst sett barnet med en mørkere bakgrunn og underlag. Kun ett av bildene har barnet seende inn i kamera.

Mye rom for forbedringer blandt disse bildene.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
# Du skal helst ikke legge ut mer enn ett bilde av gangen. Vår erfaring er at hvis du legger ut mange bilder på en gang blir det for mye å ta stilling til og man hopper lett over tråden.

Huden på barnet virker å være litt i overkant blek i første bildet, bakgrunnen virker underbelyst, større belysning av bakgrunn kunne kanskje gitt bedre resultat ved å gi kontrast og belyst ut mønsteret i bakgrunnen og skyggene som blir skapt i bilde 1 av motivet. Ville kanskje helst sett barnet med en mørkere bakgrunn og underlag. Kun ett av bildene har barnet seende inn i kamera.

Mye rom for forbedringer blandt disse bildene.

Trynemjoel les også:

Du kan legge ut to eller tre bilder på en gang når det er en viss sammenheng mellom dem. For bildeserier er det egne regler.

Men over til bildene...

Som Trynemjoel sier, bakgrunnen virker underbelyst på bildet 1 og 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...