Gå til innhold

Dell Inspiron 500m/Centrino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500m er ikke en centrino maskin, ingen av de trådløse alternativene er med intel 2100 mini-pci kortet, dermed bare en pentium-m maskin og ikke centrino. Det ser man også når man går inn på sidene til dell da den ikke har en centrino logo.

Lenke til kommentar

Hvis man går inn på:

Dell->Privat...-> Bærbare -> Inspiron -> 500m ->Tilpass...

kan man sette denne opp til å ha Intel Bla bla bla 2100 trådløstnett. Jeg tror dette kvalifiserer til Centrino logo. Brikkesettet må vel være Intel 855(eller hva det nå er) uansett, så det er bare trådløsnettet som ikke tilfredstiller Centrino kravene. Men om Intel sitt er bedre enn de andre, er vel noe som man krangler om.

Sverre

Lenke til kommentar

Ja om det er bedre enn de andre kortene er usikkert, de andre kortene du kan velge 1300 og 1400 har da støtte for flere trådløse standarder, men merk da at g ikke er en ferdig standard og kan få enkelte endringer når den blir ferdig, selv om det er usannsynlig at det blir noe særlig fler endringer i standarden. b/g kortet til dell bruker en broadcom brikke som også linksys bruker. Har ikke hatt noen problemer i det hele tatt med de kortene. a/b/g kortet bruker en atheros brikke mener jeg å huske, Har ikke testet ut denne typen selv, men ifølge forskjellige nettsteder er også dette en god brikke.

Når jeg så på 500m i går så hadde den ikke muligheten for intel pro 2100 wlan kortet.... Da hadde den mulighet for truemobile mini-pci 1184, 1300 og 1400.... Men bra at de har skifta det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...