Gå til innhold

Svart skjerm under installasjon. :(

Anbefalte innlegg

Hei!

håper dere kan hjelpe meg med dette..for jeg prøver å innstallere win 7.

alt går bra til jeg ska starte den opp etter å installer..da kommer det bare opp en svart skjerm som det står "windows 7 ++++" noe annet nedest til høyre.. så stopper det helt opp..har latt den stå slik lenge og ingen ting skjer..

noen som kan hjelpe meg her om hvorfor dette ikke funker? leste noe om at jeg evt måtte nedgradere bios 1101...isåfall,hvordan går man det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å restart pcen, så fortsetter vel windows installasjonen omtrent der den slapp..

Funker ikke det, så kan det kanskje være feil på dvd-plata du bruker?

Teste den på en annen maskin ..

Hvis du må nedgradere bios, så du laste ned firmware fra hovedkortsprodusenten din og lage en bootbar diskett/usb stick og flashe den. Litt tricky..

Win 7 bør vel fungere med en nyere biosversjon.

Lenke til kommentar
Prøv å restart pcen, så fortsetter vel windows installasjonen omtrent der den slapp..

Funker ikke det, så kan det kanskje være feil på dvd-plata du bruker?

Teste den på en annen maskin ..

Hvis du må nedgradere bios, så du laste ned firmware fra hovedkortsprodusenten din og lage en bootbar diskett/usb stick og flashe den. Litt tricky..

Win 7 bør vel fungere med en nyere biosversjon.

har prøvd det oxo,men det skjer det samme hver gang :( installerte Xp igjen nu og det funker fint..er bare windows 7 som ikke fungere..nu ska jeg ta backup av hele HDD og formatere hdd oxo..for så å sjekke om det går bedre..hvis ikke,driter jeg i hele Win 7 og bare har XP :p

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde med meg.

Jeg trykket F8 under oppstart får å få oppstartsalternativer, og valgte å starte med lavere skjermoppløsning (VGA-oppløsning tror jeg valget var).

Da fikk jeg startet opp normalt, og etter installasjon av nye skjermkortdrivere var alt i orden.

.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har dette problemet vær gang jeg skal instalere windows 7!

Men det er skjerm kortet som er problemet, så alt vises på sjermen! men problemet er det att skjermen er for liten til og vise all info, LØSNING: om du prøver og fiske litt med musA å dra ett vindu fra venstre side så vil du får tilbake resten av info`n som skal til får att du skal få resten av instalasjonen ferdig. om du lurer på noe så si ifra!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...