Star Fox Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis du får medhold får du ikke økt karakteren. Du vil få gå opp til ny eksamen. Hvordan skulle karakteren blitt økt? Skulle en 3. person som ikke var til stede bedømme den muntlige presentasjonen din? At du var inne i 55 minutter er heller ikke klagegrunnlag. Hva var det du rotet til? Selve presentasjonen eller den praktiske delen? Utspørringen? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Nå hijacker jeg tråden litt her, men under min muntlige eksamen i biologi var jeg inne i 55 minutter - 15 minutter lengre enn det jeg skulle.Det var i tillegg på slutten at jeg rotet mest, og derfor fikk jeg en dårlig karakter. Er dette nok grunnlag å klage på? Hadde dessuten ikke faglærer som eksaminator, siden hun var i Nederland ifm. sin fars død. Hadde den på tirsdag, er det for sent å klage, eller kan jeg faktisk få medhold og sannsynligvis få økt karakteren? det var bare 10min lengre. vil tro du gjorde samme feil som meg ved å ha bra fremføring, bra forsøk og elendig spørsmålsrunde. klarte bare 4. hadde eg kunnet prate skikkelig om spørsmålene jeg fikk så kunne jeg fått 5 og 6. men de gikk så dypt innom temaet at jeg ikke klarte å huske det skikkelig. var forøvrig inne ca like lenge. men hadde faglærer til stede og det er ikke å anbefale da eg fikk de vanskeligste spørsmålan hos ho. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg fikk en 1er i 3BI privatisteksamen skriftlig. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klage, det er jo bare 7 dager til fristen går ut for endring av vitnemål. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 2 i gym skriftlig. Glad til for bestått. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Trådstartar: Var dette éi stor oppgåve eller mange små? Var det ei stor er det jo lett for at du har bomma på oppgåva. Var nyleg opp i eksamen i Treningslære 2 der me hadde ei oppgåve som var på ca 2 setningar, men som ein kunne skriva 15-20 sider på. Eg fekk 5, medan 2 andre i klassen som fekk 6 i stp. i faget, fekk 3 på eksamen. Samanlikna litt eksamenane etterpå, og fann ut at dei hadde svart mykje bra, men ikkje svart skikkeleg på det som vart spurd om i oppgåva. Men det er nok absolutt verdt å klage, likevel, kjedeleg om du får stryk på klagen . Veit om ein i klassen som fekk 2 på eksamen i engelsk, klaga, og fekk då stryk. Deretter tok han eksamen på nytt, og fekk 2 igjen . Eg trudde forresten at 1 var tilsvarande med stryk? Eller er stryk ein eigen karakter no? Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Trådstartar: Var dette éi stor oppgåve eller mange små? Var det ei stor er det jo lett for at du har bomma på oppgåva. Var nyleg opp i eksamen i Treningslære 2 der me hadde ei oppgåve som var på ca 2 setningar, men som ein kunne skriva 15-20 sider på. Eg fekk 5, medan 2 andre i klassen som fekk 6 i stp. i faget, fekk 3 på eksamen. Samanlikna litt eksamenane etterpå, og fann ut at dei hadde svart mykje bra, men ikkje svart skikkeleg på det som vart spurd om i oppgåva. Men det er nok absolutt verdt å klage, likevel, kjedeleg om du får stryk på klagen . Veit om ein i klassen som fekk 2 på eksamen i engelsk, klaga, og fekk då stryk. Deretter tok han eksamen på nytt, og fekk 2 igjen . Eg trudde forresten at 1 var tilsvarande med stryk? Eller er stryk ein eigen karakter no? Såvidt jeg husker, så var det en litt stor oppgave og 2-3 mindre oppgaver med underoppgaver under der igjen. Sendte brev til skolen på lørdag om at jeg ønsket å klage, så får vi bare vente å se Har egentlig ikke noe stort håp, men har uansett ikke noe å tape på der. Og ja, 1 er stryk. Stryk er ikke en egen karakter, så det er ikke mulig å få dårligere enn det jeg allerede har fått. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Åpnet riktignok bare boka 3-4 dager før eksamen, men har spilt fotball hele livet og kan litt om trening og slikt. Så burde vel ha kunnskap nok til ståkarakter, som var målet med dette faget. Her er feilen din. Hadde du lest boka hadde du kanskje oppdaget at du ikke hadde nok kunnskap til å stå. Beklager kompis, men det er ikke sånn at du kan noe som helst om trening pga. at du har spilt fotball. Du kan selvsagt klage og har selvsagt ikke noe å tape på å klage siden du har strøket uansett. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Åpnet riktignok bare boka 3-4 dager før eksamen, men har spilt fotball hele livet og kan litt om trening og slikt. Så burde vel ha kunnskap nok til ståkarakter, som var målet med dette faget. Her er feilen din. Hadde du lest boka hadde du kanskje oppdaget at du ikke hadde nok kunnskap til å stå. Beklager kompis, men det er ikke sånn at du kan noe som helst om trening pga. at du har spilt fotball. Du kan selvsagt klage og har selvsagt ikke noe å tape på å klage siden du har strøket uansett. Har heller ikke sagt noe annet, eneste jeg lurte på var omstendighetene rundt en klage. Ville nesten vært dumt av meg å ikke klage siden jeg ikke har noe å tape på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå