Gå til innhold

Reklamasjon på bærbar PC hos netshop

Anbefalte innlegg

Og så må du bare huske til neste gang at du aldri noensinne skal handle hos en useriøs møkkabedrift som Netshop igjen, som helt klart har en bevisst strategi som går ut på å nekte kundene deres utvilsomme forbrukerkjøpsrettslige rettigheter, og satse på at folk ikke gidder å ta opp kampen. Sånn behandler ikke seriøse bedrifter kunder, sånn opererer man ikke i et marked dersom man har lyst til å overleve, og jeg skal spytte litt på graven deres når akkurat det har gått opp for dem - sannsynligvis akkurat litt for sent.

Svenn Aage: Du får printe ut denne og teipe opp hos kundebehandlerne deres, så de kan se hvilke signaler de dagelige svindelforsøkene og klare, utvilsomme lovbruddene deres sender til (tidligere) potensielle kunder. Det er hevet over enhver tvil at dette IKKE er snakk om x antall glipper, men en bevisst strategi. Graden av udugelighet som skal til for å prestere såpass mange "glipper" er i tilfelle grunn nok til å holde seg unna dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så må du bare huske til neste gang at du aldri noensinne skal handle hos en useriøs møkkabedrift som Netshop igjen, som helt klart har en bevisst strategi som går ut på å nekte kundene deres utvilsomme forbrukerkjøpsrettslige rettigheter, og satse på at folk ikke gidder å ta opp kampen. Sånn behandler ikke seriøse bedrifter kunder, sånn opererer man ikke i et marked dersom man har lyst til å overleve, og jeg skal spytte litt på graven deres når akkurat det har gått opp for dem - sannsynligvis akkurat litt for sent.

Svenn Aage: Du får printe ut denne og teipe opp hos kundebehandlerne deres, så de kan se hvilke signaler de dagelige svindelforsøkene og klare, utvilsomme lovbruddene deres sender til (tidligere) potensielle kunder. Det er hevet over enhver tvil at dette IKKE er snakk om x antall glipper, men en bevisst strategi. Graden av udugelighet som skal til for å prestere såpass mange "glipper" er i tilfelle grunn nok til å holde seg unna dere.

Jeg tror nok at ledelsen og alle de ansatte kjenner godt til FKL, og de vet at mange av kundene ikke kjenner til denne. Mange kunder tror faktisk at de kun har garanti på 1 eller 2 år. Og dette benytter Netshop seg av.

De tjener sikkert ikke bare på at de slipper å reparere maskinen, men den samme kunden kan også finne på å kjøpe ny maskin i samme butikk. Det blir dobbel fortjeneste for Netshop det.

Jeg ville gjerne hatt noen tall på hvor mange retursaker netshop har, der de prøver å nekte retur av denne grunn.

Da er det faktisk bedre å handle på komplett. Der tar de ihvertfall mot varene, men der og kan det oppstå problemer i ettertid.

Koster det noe for Netshop om kunde får medhold i FTU? Som saksbehandlig og slikt altså.

Lenke til kommentar
Og så må du bare huske til neste gang at du aldri noensinne skal handle hos en useriøs møkkabedrift som Netshop igjen,

Huske og huske...

Da jeg kjøpte maskinen hadde Netshop et rykte for ekstremt god service. Neimen ikke lett å forutse at slikt kan utvikle seg i feil retning.

k

Lenke til kommentar
...og i dag har jeg forsyne meg fått ennå et RMAnr.

Tyder kanskje på litt for mange kokker hos Netshop...

Du må sende maskinen i flere deler sikkert.

Neida. Men nå vet Netshop om denne diskusjonen, og de vil jo få orndet opp i dette.

Men hadde du ikke lagt noenting ut på nettet, så ville du nok ikke hatt noen RMA-nummer ennå.

Lenke til kommentar

Åisann!!

Jeg sendte maskinen inn på mandag 18., og i dag fikk jeg mail om at maskinen er reparert og er på vei tilbake!!!!!!!

Jeg hadde virkelig ikke trodd at dette var en feil som lot seg reparere uten videre, men det kan jo se ut som om jeg tok feil.

Hvis dette virkelig stemmer er jeg kjempefornøyd. Jeg er jo glad i den maskinen og vil jo helst ha den tilbake :D

Også ganske overrasket over hvor fort Netshop ordnet det, men det er kanskje som dere sier at det hjelper å poste her.

Nå får jeg bare vente i spenning på maskinen og se om den virkelig er seg selv igjen. Jeg tror liksom ikke helt på det.

Lenke til kommentar

så hvis man prøver å bruke reklamasjon i tilsvarende tilfelle neste uke, så får man et betydelig bedre svar enn det TS fikk på første kommunikasjon?

Kan netshop svare på dette eller?

Hvis dere ikke lærer av dette, så er dere utrolig dumme, og håper dere mister mange kunder til konkurrenter.

Lenke til kommentar

Tipper man får samme arrogante svar som TS fikk i utgangspunktet. Jeg tror de kun plukket opp dette fordi de innser hvilken fadese det er for dem å få smurt dette utover en nettside som flere hundre personer er innom i tiden frem til saken blir løst. De fikser dette, for så å gå tilbake i samme sporet. Etter hva jeg har sett trenger alle kundebehandlere i netshop en liten opplæring i forbrukerkjøpsloven og alminnelig serivce.

Jeg kan ta feil, men den mengden klaging jeg har sett mot netshop peker til det motsatte.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Da har jeg vært på Posten og hentet maskinen, og den ser ut til å funke helt strålende!

På pakkseddelen står det Swap Barebone, så de har nok skiftet ut hovedkortet eller noe. Chassiet har de ikke skiftet, så det dreier seg ikke om hele barebonen.

Uansett er jeg fornøyd.

Tross alt svært rask ekspedering av Netshop etter en litt kranglete reklamasjon.

Takk for hjelp og støtte til dere her på Forumet!

k

Lenke til kommentar

Bra at TS fikk ordnet maskinen. Bra var det også at det gikk så fort å få den fikset. Holdningen til NetShop som går ut på å nekte kunder reklamasjon basert på deres egen virkelighetsfjerne oppfattning av lovverket og skrekk for å ta tap på egen kappe, gjør ikke min oppfatning av bedriften bedre. Det er kun de som skriker høyest som får det de har krav på. Igjen, hadde dette vært et isolert tilfelle hadde jeg ikke kommentert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...