Gå til innhold

Minnepenn fungerer ikke lenger. Trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Det var en småjævel i klassen min som dro ut min Sandisk 16GB minnepenn før jeg hadde matet den ut (eller trygg fjerning av programvare på godt Windows språk).

 

Har hørt det finnes programmer som kan redde minnepenner?

 

Problemet mitt er at minnepennen ikke vil oppdages. Den fungerer ikke lenger :(

 

Er det mulig å fikse den med et program eller annen enkel måte?

 

 

Ja, jeg har søkt på Google 2 ganger, og på forumet og bladd minst 5 sider uten hell..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at minnepennen ble ødelagt fordi du ikke brukte "sikker fjerning" funksjonen til windows, jeg har brukt minnepinner i årevis og aldri gidda å brydd meg med sikker fjerning, alle funker enda.

 

Sjekk om kanskje loddinga mellom kortet og pluggen er ødelagt

Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på at minnepennen ble ødelagt fordi du ikke brukte "sikker fjerning" funksjonen til windows, jeg har brukt minnepinner i årevis og aldri gidda å brydd meg med sikker fjerning, alle funker enda.

 

Man må gjerne nappe den ut når den står uten å brukes, men hvis man napper ut mens den skrives til er sannsynligheten stor for at det er kroken på døren.

Lenke til kommentar

Eneste som skjer ved utnapping av skade fra maskinen sin side om du har NTFS eller som muligvis kan skje er krasj av filsystemet.

Dog er minnepennen fortsatt brukbar men ikke dataene som er på den.

De fleste vil dog ha brukt FAT32 på minnepenner enn NTFS av flere årsaker som kompatabilitet og at det er raskere blant annet og mindre utslitende for minnepennen.

 

Fysisk skade som kan skje ved utrøsking er dog mulig for eksempel at kontaktpunkter blir revet løs for eksempel, og det er hva det lukter av her i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...