Gå til innhold

vis -> ordne ikoner etter -> navn = hulter til bulter :s

Anbefalte innlegg

hei

(problemet står nederst)

jeg fårstår meg virkelig ikke på poenget med mappefungsjonen ordne ikoner etter navn eller tittel for den saks skyld. det har seg nemmelig slik, at jeg har mange mapper med mye rot i, en del mapper ineholder komprimerte filer blandet med mapper, bilder, video, musikk og andre type filer. når jeg pakker ut for eksempel en RARfil, så plaserer jeg den i en mappe med samme navn som RARfilen, for at jeg skal kunne finne mappene på samme plass. som sikkert alle vet er Windows veldig glad i å stokke om på ting, så mappene står ikke på di plassene de har blitt plaser i etter feks. reboot. men da må man jo i teorien kunne plasere mappene etter navn(alfabetisk rekkefølge). men nei. her kommer mappene først, så RARfilene og etter det så er det noen rsesterende RARfiler og mapper blandet med noen bilder noen filmer og noe musikk. hvist noen smarte her på forumet kan forklare meg hvordan man gjør noe så enkelt som å rangsjere alle filene i en mappe etter navn uansett filtype, hadde det vert til stor hjelp

hvordan rangsjere alle filer og mapper i en mappe i alfabetisk rekkefølge uansett filtype eller mappetype.

tillegsoplysninger: siden mappen ineholder mest mobilbilder og filmsnutter vises vilene i "filmstripe"(mappene nederst og forhondsvisning øverst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows vil nok først vise kataloger alfabetisk, deretter filer alfabetisk.

Noe som gjør det litt lettere å ha kontroll, er å sette Detaljer, Vis-menyen.

Da kan du lett sortere filene på navn, størrelse, dato, u name it..

Ett annet tips er å prøve å standardisere dataene dine litt. bruk enten kataloger, eller zip/rar filer.

Ikke begge deler på samme sted liksom ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...