zulo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 integrert web server. "At home, just select what you want to share, and you can view it later using your work Web browser without any problems." Syns det høres kjekt ut, men jeg er mest spent på aksjen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 For å pressisere. Eg er skuffet i forhold til forventningene Opera har skapt. Inntrykket eg sitter med er at de egentlig bare har slått i sammen flere tilgjengelige tjenester i en og samme pakke for så å kalle det for "å finne opp nettet på nytt". Fildeling(filer, musikk og bilder), lynmeldinger og levering av innhold finnes det hundrevis av løsninger på allerede, og selv om Opera har alt dette inkludert, så føyer de seg bare til denne listen. Løsningen de har kommet frem til derimot kan for alt eg vet være veldig bra. Eg har ikke testet, og er ikke sikker på at eg kommer til å prøve meg heller, så hvordan selve løsningen fungerer i praksis kan eg ikke uttale meg om. I forhold til hva Opera leverer jevnt over så tviler eg ikke på at løsningen/produktet er bra. Men revolusjonerende? Neppe. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Dette er en taktikk for å få oss til å gå over til opera browser. Det får de meg aldri til å gjøre. Flopp Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Synes det ser spennende ut. Har aldri prøvd Opera. Men det å kunne dele filer, tjenester osv på en enkel måte og uansett hvor jeg er må være et lite fremskritt. Sikkerhetsaspektet får man håpe de har vurdert nøye... Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Dette var vel strengt tatt som forventet. En veldig hypet nyhet, som skuffet mange da den ble lansert. Selv gleder jeg meg til å prøve det ut, men tviler på at det blir en internettrevolusjon.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hm, adressen på sidene man lager lokalt blir prefixet av unite://, noe kun Opera vet hva den skal gjøre noe med.. men bytter man ut unite:// med http://, fungerer siden fint i f.eks Firefox.. det er jo et litt dumt valg hvis det begrenser sider som enkelt kan vises i alle browsere til kun Opera, kun pga. en teit url. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Så vidt jeg forstår gjøres alt gjennom browseren. Og jeg regner med det ikke er en hvilken som helst browser, men en Opera-browser? Dermed får Unite kun en nytteverdi hvis både jeg og vennene mine har Opera? Sukk. Blir ikke dette litt som om de med Nokia telefon kun kan ringe til andre med Nokia-telefon? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 kan fint dele filer uavhengig av hva slags browser "mottaker" har.. url blir f.eks http://kontor.brukernavn.operaunite.com/file_sharing/ Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Testing så langt: www.svedge.operaunite.com Lenke til kommentar
naits150 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Quote tendilenz: "Så vidt jeg forstår gjøres alt gjennom browseren. Og jeg regner med det ikke er en hvilken som helst browser, men en Opera-browser? Dermed får Unite kun en nytteverdi hvis både jeg og vennene mine har Opera?" Opera quote: "To access a friend's content via an Opera Unite service page, or for your friends to access yours, any standards-compliant Web browser will do, from any device that has an Internet connection." Til svar på spørsmålet ditt:p Synes denne tjenesten så meget lovende ut! Gleder meg til å få testet den skikkelig:) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Forsøker Opera seg på en MS og IE ved at ting kun fungerer i Opera? Eller på denne måten å tvinge gjennom nye standarder? Jeg har ikke sett på løsningen som helhet, men skal ta meg tid til å teste det. Endret 16. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Forsøker Opera seg på en MS og IE ved at ting kun fungerer i Opera? Eller på denne måten å tvinge gjennom nye standarder? Jeg har ikke sett på løsningen som helhet, men skal ta meg tid til å teste det. Fungerer i alle browsere, inkudert mobil browsere... Synes dette ser litt jalla ut. Opera må være åpen for at serveren skal være oppe. Så om noen laster ned filer, chatter eller ser på bilder og du lukker\krasher opera så blir de kuttet. Og da folk flest heromkring har ADSL så er det TREEEEGT. Kjekt å ha tilgang til musikk, men meh. Hva har man vel ikke spotify til. Men som opera sier: The initial applications offered by Opera Unite are just simple demos (such as a “messenger” application and a media player) that replicate existing services and online functionality, showing them working in the context of Opera Unite. That’s just the tiniest tip of the iceberg—the potential for what can be done is much larger. The key to Opera Unite is that it enables a whole new class of social software on the Web, applications that benefit from two or more people being online at the same time. And, with Opera Unite, these people can all connect directly without needing middlemen who control third-party servers. Endret 16. juni 2009 av Zappy Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Så dette kjører via standard Opera nettleser og ikke som en egen tjeneste? Det blir jo litt korttenkt. Hva med brannmurer osv? Må disse settes opp? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg tror det er fantasien til mange (mangel på) som gjør at man er skuffet. Ja, selve tjenestene finnes i ulike formater på nettet i dag, og det ser ut på mange måter som det bare er innpakningen som er ny. Personlig tror jeg potensialene er langt større enn dette, ikke minst fordi det er en plattform man kan lage nye tjenester på. Jeg har ennå ikke fått testet ut unite, men på samme måte som Google Wave ser jeg en mengde interessante bruksområder. Tjenester som i dag enten er krøkkete å konfigurere, koster penger eller har andre begrensinger. Et viktig poeng for meg er også at Unite ser ut til gir meg kontrollen i stor grad, ikke eieren av nettsidene. Men om det blir en suksess er en helt annen ting. Jeg tror Google også vil ha et ord med i laget når det gjelder dette. Microsoft, på tross av Live Essentials, tror jeg er på vei til å ramle av lasset når det gjelder dette området. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Så dette kjører via standard Opera nettleser og ikke som en egen tjeneste? Det blir jo litt korttenkt. Hva med brannmurer osv? Må disse settes opp? Sitter på jobb og tester dette nå. Fungerte på 123. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Bolson: Jeg har ikke sett på selve løsningen ennå og den skal jeg fordøye med god tid EDIT: Forøvrig missvisende når enkelte her sier at dette kun fungerer i Opera hvorpå det ikke er tilfelle som andre igjen sier. Ang. unite:\\ urlen. Endret 16. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Den bruker uPnP, så den går gjennom brannmurer. Dette virker ganske så kult siden hvem som helst kan lage Unite-services. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Man må ha Opera for å starte tjenesten, men ikke for å få tilgang til en allerede opprettet tjeneste. Ellers, et par tanker: 1) Jeg har ikke supernett, og har ikke PCen på døgnet rundt. Stor svakhet. 2) Man er da fortsatt avhengig av Operas servere (operaunite.com) for å få tilgang til alt innholdet. Detter den ned, så står man der uten noe som helst - og det er vel et av argumentene deres for Unite i utgangspunktet, at man ikke skal være avhengig av "de store, stygge serverne"? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Synes dette ser lovende ut. Selv ser jeg flere bruksområder. Ikke så mye nytt, men en hel del enklere å sette opp og bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå