Gå til innhold

Alkohol i danmark?

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fant det mest naturlig å legge inn dette spørsmålet under denne tråden.

Lurte på om noen her vet hva aldersgrensen for kjøp av alkohol er i danmark?

Drar dit om to uker, og ville bare være sikker :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener den er 16år, vet ikke om det er noen aldersgrense på alkohol over 22% eller lignende.

Men mener og ha hørt at hvis man er norskstatsborger kan det bli noe tull, fordi for deg gjelder norsk lov + den loven i det landet du er i. Meget usikker på dette, er noe jeg har hørt/lest et sted men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar

Nei. Det er kun den loven i landet du befinner deg i som gjelder.

Aldersgrensen for å kjøpe alkohol i butikk er 16 år. På serveringssteder er det 18 år.

Det har vært snakk om heving av aldersgrensen for alt til 18 år, men de har nok ikke kommet så langt enda.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=571891

Kos deg med en Carlsberg Sort Guld :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Men mener og ha hørt at hvis man er norskstatsborger kan det bli noe tull, fordi for deg gjelder norsk lov + den loven i det landet du er i. Meget usikker på dette, er noe jeg har hørt/lest et sted men husker ikke hvor.

At norsk lov gjelder for nordmenn i utlandet (i tillegg til lokal lovgivning naturligvis) har jo ingenting å si, når det ikke er ulovlig for en nordmann under 18 å kjøpe alkohol her i landet. Det er derimot ulovlig å selge alkohol til mindreårige...

Ellers kan jeg bekrefte at det er 16 års aldersgrense på alt i butikk, og 18 på serveringssteder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...