lassexpc Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei. Som topic sier, vil ikke maskinen starte men musen lyser, har en razer deathadder, der scrollen lyser. Fikk en ny shuttle av komplett for ei uke siden pga min gamle var defekt. Og nå skjer dette. Her er oppsettet; Seagate Barracuda ES 500GB SATA2 Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3 NEC DVD-brenner AD-7203 SATA Black OEM Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket Her er den gamle shuttln; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340367 Den nye shuttln; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406953 Jeg fant ikke noe forskjell på disse og den eneste feilen jeg har oppdaget med den nye pcn er at jeg prøvde å slå den på ventemodus men så hengte den seg og jeg måtte slå den av ved å holde inne knappen. Og når jeg slo på pcn kom det en meldig husker ikke om det var en feilmelding eller noe sånt, men det sto noe om cpu og trykk F1 for å fortsette. Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Meldingen du fikk opp informerte deg sikkert om at du har hatt noe hardware endringer og trykk F1 for å godta endringene og fortsett med boot. Har du flyttet deler fra den gamle shuttle maskinen til den nye? F.eks harddisk eller minne? Musen lyser vel fordi den får strøm, det burde ikke ha noe å gjøre med at datamaskinen ikke starter opp. Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Meldingen du fikk opp informerte deg sikkert om at du har hatt noe hardware endringer og trykk F1 for å godta endringene og fortsett med boot. Har du flyttet deler fra den gamle shuttle maskinen til den nye? F.eks harddisk eller minne? Musen lyser vel fordi den får strøm, det burde ikke ha noe å gjøre med at datamaskinen ikke starter opp. Jeg flyttet alle delene over til den nye, jeg fikk forresten et nytt sett med RAM for det var og en feil på dem. Men helt samme type, men ja jeg bruker alle de gamle delene i den nye : ) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har du prøvd å starte opp maskinen med bare 1 minnebrikke eller å resette biosen på maskinen? Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Kan prøve med en minnebrikke, men hvordan resetter man bios? :$ Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Det funket ikke med en minnebrikke, men det virker som at dataen er heelt død, det er ikke et lys i den som feks fra nettverks porten. Men musa lyser, syns det er sykt rart ;s Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Snurrer viftene? Lyser led-lampen på hovedkortet? Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Nei, helt død ingenting. Bare musa som lyser :s Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Det er mulig noen andre her har noen brilliante forslag men jeg foreslår at du ringer til komplett og hører om de vil gi deg en ny, eller om de har noen gode løsninger på problemet ditt Endret 11. juni 2009 av Equerm Lenke til kommentar
lassexpc Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Ja får se om ikke det! tusen takk for hjelpen i allefall Equerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå