stighenning Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Starter PCn Oppstart skjermen (bios).. Så går den over i en svart skjerm hvor markøren står å blinker i venstre topp høyre hjørnet.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hvilket skjermkort har du? Installasjonen gikk greit? Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, Dette er en optiplex 360. Innebygget Intel G33 skjermkort (doh.. ja, jeg vet ) Men den har fungert fint før... Og jeg har brukt clonezilla til å lage image av hele maskinen (1 hdd) og i mellomtiden prøvd å installere windows.. Så har jeg brukt clonezilla og skal føre tilbake image - men når den booter får jeg altså feil. Er det noe ide å lage en centos 5.3 rescue cd ? - og hvordan gjør jeg dette, finnes det å laste ned ? (finner bare "live cder") Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Er dette før eller etter GRUB (oppstartslasteren)? Kan være at clonezilla ikke fikset MBR riktig slik at den ikke finner oppstartslasteren. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Det er før GRUB kommer opp ja... Jeg prøvd å restore en gang til, og da klager den på at det ikke er nok plass til å legge inn /dev/sdb5 (swap) ...but, eh.. jeg har jo bare klonet maskinen. Den burde jo kunne legge tilbake alt slik det var? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Høret ut som Clonezilla knoter med å få MBR riktig på plass slik at BIOS får startet oppstartslasteren. Vet ikke om det er så mye du får gjort med akkurat det, men pass ihvertfall på at alle instillingere er riktig i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå