hessel Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har søkt, men ikke funnet noe om dette på forumet... Jeg vurderer å kjøpe meg iMAC, og ønsker å ha mulighet til å kjøre Windows 7 på den. Har noen erfaringer, gode eller dårlige, med kjøring av Windows 7 beta eller Windows 7 RC1 på iMAC? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har kjørt Windows 7 under virtualisering i VM Ware Fusion i lang tid, ikke noen problemer, går nok plettfritt under Bootcamp også. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg vil ikke kjøre dualboot. Kan man ikke boote opp med Windows 7-DVD, slette partisjonen, formattere den med NTFS og kun kjøre Windows 7? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jo, kan vel det. Men om du bare vil kjøre Windows 7 må jeg lure på hvorfor du kjøper en Mac? Lenke til kommentar
hessel Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 1) Fett design 2) All maskinvare i skjermen (slipper tower) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 XPS One er jo også rimelig fin, samme er HP Touchsmart. Men om du vil kaste bort en Mac på å kjøre Windows så er det dine penger Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 For å installere Windows på Macen for å KUN kjøre Windows vil du nok ha en del problemer, tror jeg. Men jeg ser ikke helt problemet med å sette opp Boot Camp, en standard OSX installasjon krever veldig lite plass, slik at du får masse plass på maskinen din etterpå å kjøre Windows på. Med Boot Camp kan du også velge hvilket OS du vil den skal boote opp til ved oppstart, slik at du ikke vil merke at du har OS X installert på maskinen din en gang. Jeg tror du vil spare deg selv for mye tid og problemer ved å installere Windows gjennom Boot Camp fra OS X, for så å si at du ikke vil boote til OS X ved oppstart. Det er i hvertfall min mening. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Okay, er Boot Camp et program som følger med OS X? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jepp, alle Macer med Leopard shippes med Boot Camp Assistant. Dette er et program som oppretter en ikke-destruerende partisjon på disken din for installasjon av Windows Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg ville ikke installert bare Windows, faktisk vil du kanskje oppdage at OS X er et ganske brukbart operativsystem. Det koster deg som sagt veldig lite diskplass uansett. Men når det er sagt så går det helt fint å installere Windows uten BootCamp Assistant eller OS X installert ved siden av. Alt som trengs (BIOS-emulator) for å kjøre Windows og andre "PC-OS" ligger allerede i firmwaren til maskinen. Det eneste som må gjøres etter man har wipet ut alle partisjoner og installert Windows, er å "blesse" partisjonen. Det vil si å oppdatere noen parametere i firmware-minnet slik at firmwaren ser at partisjonen kan bootes fra. Det kan gjøres ved å sette i Leopard-CD-en og åpne en terminal. Derfra kan man kjøre bless-kommandoen som setter disse parametrene i firmwaren. Å installere Windows på denne måten gir en akkurat like stabil Windows-installasjon som om man bruker Boot Camp Assistant. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Okay, takk for det tipset, Jaffe. Jeg kjøper nok iMac til høsten, når nye OX X Snow Leopard kommer. Så da regner jeg med at jeg tester ut OS X først, og eventuelt bytter til Windows 7 hvis OS X blir for uvant for meg. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Kan definitivt anbefale deg å prøve det ut som du sier, men ha litt tålmodighet. De fleste jeg kjenner som har prøvd OS X har etterhvert blitt veldig glade i det, til tross for at det er uvant til å begynne med. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå