frisyre Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei. Prøver å lage et script som skal gjøre det lett å dele backupfiler/bilder osv for en vennegjeng. Vi har alle vær vår server og vil gjerne ha filene der, men en side som kan vise alle filene fra alle serverene. Eksempel: - Lag en liste over alle filene fra disse URLene: www.aaaa.com/shared www.bbbb.com/shared www.ccccc.com/shared etc ... Tenker at de skal vises noe ca slik: Bilder fra fest 09062009.zip Backup av C.zip Random.rar --------- Jeg har prøvd diverse løsninger med utgangspunktet i readdir; $handle=opendir("."); while (($file = readdir($handle))!==false) { echo "$file <br>"; } closedir($handle); Dette fungerer flott hvis mappen er på den samme serveren, men ikke hvis jeg endrer til f.eks $handle=opendir("www.aaaa.com/shared"); Noen som vet hva jeg kan gjøre anderledes? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Er det ikke bedre og legge en fil på hver server, som skriver til samme database eller text fil, som blir hentet ut? Ser for meg at det er problemer med rettigheter skal du bruke opendir(); Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Sakset fra dokumentasjonen. path can also be any URL which supports directory listing, however only the file:// URL wrapper supports this in PHP 4 Er du sikker på at de du prøver støtter nettopp dette? (Som regel er dette skrudd av, av åpenbare sikkerhetsmessige årsaker) Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 @Jonas: Er ikke sikkert på om de støtter dette, har ikke sjekket det ut. En tanke som kanskje hadde vært lettere, som jeg ikke kom på før etter jeg postet, hadde vært om alle bare la igjen en link til filene sine på en side, som deretter listet dem ut. lettere å lage søkefunksjon også sannsynligvis. Men takk for respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå