Gå til innhold

Er du medlem i et parti? Hvis ja, hvilket? (Stortingsvalg 2009)

Er du medlem i et parti?   

115 stemmer

1. 1. Er du medlem i et parti? Hvis ja, hvilket?

• Demokratene
      1
    • Det Liberale Folkeparti
      4
    • Det Norske Arbeiderparti
      6
    • Fremskrittspartiet
      8
    • Høyre
      9
    • Kristelig Folkeparti
      0
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Rødt
      9
    • Senterpartiet
      1
    • Sosialistisk Venstreparti
      2
    • Venstre
      8
    • Norgespatriotene
      0
    • Nordisk Forsvar
      1
    • Annet
      0
    • Er ikke medlem av noe parti
      64
  2. 2. Om du ikke er medlem av noe parti, kunne du tenke deg å bli det?

• Ja
      33
    • Nei
      20
    • Vet ikke/ingen formening
      14
    • Er allerede medlem
      48
  3. 3. Hva er din yrkesstatus?

• Grunnskole
      6
    • Videregående skole
      45
    • Annen skole
      36
    • I Arbeid
      23
    • Annet
      5

Anbefalte innlegg

WTF?

8 medlemmer er kommunister? Hvordan kan noen med selvrespekt være medlem av rødt?

Kommunisme er det værste som har hendt menneskeheten, aldri før har ett samfunn vært så urettferdig, men samtidig stangnert all fremdrift.

Etter min mening burde partier som er rødere enn AP vært forbudt i Kongeriket Norge.

Av og til lurer jeg på hva som skjer med dette landet når folk får det til seg at man ønsker seg ett kommunistisk samfunn, hva lærer man på skolen.

Kan noen her inne, hvis de tør, forklare meg helt ærlig hvorfor de stemmer rødt? ikke om hvorfor de hater høyre eller frp, men hvorfor/hvordan de kan akseptere den politikken som partiet står for. Hvis noen gjør det, skal jeg selfølgelig saklig forklare hvorfor jeg stemmer på mitt parti.

Enlighten me please:)

Dersom du hadde gidda å lese litt om partiet hadde du vist at de er revolusjonære SOSIALISTER, IKKE kommunister. At du vil forby alt rødere en AP beviser vel at du ikke veit hvordan et demokrati fungerer. Alle har rett til å få sin stemme hørt!

For the record er jeg medlem i Arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rødt er for det klasseløse samfunn, så vi er nok til en viss grad kommunister. :) Grunnen til at jeg stemmer Rødt er at jeg tror og mener at privatisering er feil vei. Hvis du ser på hvordan mennesket har utviklet seg siden tidenes morgen har det alltid vært i en rødere retning; kollektiv, sammarbeid, deling osv. Alle grunnprinsippene for et fungerende samfunn er de elementære grunnlagene i Rødts politikk. Enkelt og greit kan man si at Rødt er for sammarbeid og deling.

Når noe privatiseres vil det automatisk bli værre da private selskap tenker profitt og ikke på menneskets behov, da er det viktig med en sterk stat som setter arbeiderene først. Rødt er det eneste arbeiderpartiet i Norge. Etter Gerhardsen i 65 har ikke AP gjort noe positivt og lenger høyre finner man det som verre er. At SV er en vits og på ingen måte et arbeiderparti trenger vel nesten ikke begrunnelse!

Lenke til kommentar
Når noe privatiseres vil det automatisk bli værre da private selskap tenker profitt og ikke på menneskets behov, da er det viktig med en sterk stat som setter arbeiderene først.

Eh, hvis de som styrer bedriftene ikke er til å stole på, hvordan kan politikerne være det? De er alle mennesker. Tror du virkelig politikere er uskyldige engler som ikke tenker på seg selv i det hele tatt?

Rødt er visst mer naivt enn jeg trodde...

Lenke til kommentar

Selv er jeg medlem i Stjørdal Unge Høyre. Jeg er også leder for Stjørdal Europeisk Ungdom!

Artig på landskonferanse da folkens inv_biggrin.gif

Vi er pappaguttene som egentlig jobber ræva av oss!

Stem HØYRE ved valget, du vil IKKE angre!

artig at det er flere UH folk her =) for håpe at vi en dag treffes på en eller annen konferanse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...