Gå til innhold

Pokémon SB-turnering (OU) [Turnering pågår]

Latias

Anbefalte innlegg

Ja, da starter jeg opp forumets første SB-turnering.

Shoddy Battle er gratis, og kan lastes ned her.

Regler:

- Disse Pokémonene kan IKKE brukes i turneringen: http://www.smogon.com/dp/tiers/uber

- Alle andre Pokémon som ikke står på den listen, kan brukes.

- Kampene spilles på Smogon sin server.

- Husk å lagre loggen, i tilfelle noe skulle skje.

. Vi spiller slik at alle spiller mot alle. På den måten slipper vi å bli avhengig av at x-antall spillere deltar.

- Fristen til å melde seg på, er onsdag 5. august, kl. 23.59

Bannede items:

- Soul Dew

Clauses (disse skal settes på før en kamp):

~ Species Clause - Du har bare lov til å bruke en av samme Pokémon. Dette gjelder også Pokémon som har mulighet til å skifte form.

~ Sleep Clause - Du har ikke lov til å få mer enn en av motstanderen sin Pokémon til å sove.

~ Freeze Clause - Du har ikke lov til å få mer enn en av motstanderen sin Pokémon til å bli freeze.

~ Evasion Clause - Du kan ikke bruke angrep som får deg til å høyne Evasion

~ OHKO Clause - Du kan ikke bruke angrep som uansett slår ut motstanderen sin Pokémon med et angrep. Eks: Fissure, Sheer Cold…

~ Self-KO Clause - Du kan ikke bruke angrep som fører til uavgjort, hvis begge spillere bare har en Pokémon igjen.

~ Strict Damage Clause

Påmeldte:

- Latias

- kolvereid

- TanTheMan

- HCG

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes spennende ut. Har ikke spilt Pokémon mot andre på 6-8 år, da jeg og noen venner hadde GBC, link cable og Red, Blue og Yellow. Jeg var best. :p Da hadde vi trent pokémonene våre opp til level 100 i Elite Four. Gikk mange timer der.

Er det bare å sette sammen et lag, koble til og spille? Når og hvor setter man opp "clausene"?

Lurer på om jeg må få lov til å ta noen treningskamper først med alle disse nye angrepene, pokémonene og mulighetene.

Jeg er sannsynligvis med. :)

Edit: Bare for å være helt sikker: Jeg trenger ikke DS for å spille dette, bare dataen?

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Er det bare å sette sammen et lag, koble til og spille? Når og hvor setter man opp "clausene"?

Etter at du har lastet ned programmet, går du på "Team Builder", og lager deg et lag. Internett-tilkobling er alt du trenger. :) Du setter opp clausene rett før du skal spille mot noen. Kommer opp en liste av clauser som du trenger å krysse av, før du trykker på "Challenge". ;)

Lurer på om jeg må få lov til å ta noen treningskamper først med alle disse nye angrepene, pokémonene og mulighetene.

Du kan ta så mange treningskamper som du vil. Er hundrevis av brukere på serveren til Smogon hele tiden, og da er det ikke så vanskelig å få tak i noen å spille mot. :)

Jeg er sannsynligvis med. :)

Godt å høre. :)

Edit: Bare for å være helt sikker: Jeg trenger ikke DS for å spille dette, bare dataen?

Du trenger ikke DS. Alt du trenger er data, og å være tilkoblet til internett. ;)

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Er det du som er lassen og har utfordra meg? I så fall er jeg langt fra klar. Å lage et team krever strategi og taktikk (og søking på teh internets ...). :p

Hjelp, der utfordra enda en meg.

Jeg skal bare la IV stå på 31? Og hva er det med hidden power?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke utfordret der. Jeg er ikke der engang. :p

Er jo bare å trykke på "Away", så blir du ikke utfordret av noen.

La IV stå på 31. Det er det beste. Det med Hidden Power er ikke så nøye, med mindre en av Pokémonene dine skal ha det angrepet. ;)

Lenke til kommentar

Okei, nå har jeg lest litt og blitt ferdig med mitt første team. Hvis noen lurer er ikke det alt jeg har gjort disse timene, nei ...

Og Latias (brukeren)! Vi skal ha på Soul Dew Clause! Ingen Latias (pokémonen) med den her, nei. :p Den har mer enn nok special attack og special defence fra før.

Lenke til kommentar

Alright, jeg kryper til korset og blir med! Men hva i pokker er Soul Dew?

..Og hvorfor i guds navn er Wobbuffet og Wynaut über? :s

Edit: Jeg heter Eyepoke på Smogonserveren, siden Pokey allerede var tatt, og Eyepoke er det jeg heter på pokemon.no forumene :)

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Wynaut og Wobbuffet er så irriterende å spille mot. De kan ingen angrep som skader motstanderen, og er veldig vanskelig å slå dem ut også. Om to Wobbuffet spiller mot hverandre, så blir kampen aldri ferdig.

EDIT: Soul Dew er btw et item som gir Latias/Latias høyere Sp. Def og Sp. Atk.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på noe ... Når jeg spiller mot tilfeldige folk på OU er det nesten alltid den med flest legendaries og/eller pseudo-legendaries som vinner. Skal vi sette en maksgrense på hvor mange av disse man kan ha?

Disse er de jeg snakker om:

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Legendary_pokemon

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pseudo-legendary

Ikke de nederst i den første linken (unntatt pseudo-legendaries) - med andre ord teller ikke pokémon som Arcanine, Ninetales, Unown, Lucario (selv om jeg trodde han var legendary) osv.

Bare et forslag.

Lenke til kommentar

Nei, ikke noe maksgrense på det der. De fleste av de legendariske er uansett bannet fra OU, så det er ikke et så stort problem egentlig. Vi følger tierslisten til Smogon, og hvis du mener at de med de fleste Pokémonene du nevnte over vinner, så kan du jo bruke de. ;)

Lenke til kommentar

Det er greit.

Jeg kommer dog fortsatt ikke til å bruke så mange av de, og håper at andre heller ikke gjør det, selv om jeg ikke skal klage hvis de ikke gjør det samme som meg.

Edit: I kampen mellom meg og Fizzwidget vant han. Med bare Swampert igjen. Skikkelig spennende, for jeg ledet en stund også. I de to friendliene etterpå knuste han meg da. :blush:

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...