Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til bygging av gammel "LAN" pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig bygget en datamaskin med gamle komponenter som jeg skal bruke til lan.

Den skal kun takle cs og wc3, så jeg har ikke brukt mye penger på den i det hele tatt, men tatt deler fra eldre pcer.

Jeg har komt såpass langt at jeg klarer å starte den opp (viftene spinner og går), men jeg får ikke noe bilde på skjermen.

Jeg har prøvd med forskjellige skjermkort i forskjellige PCI porter og har konkludert med at det er ikke det som er problemet.

Likevel må det ha noe med hardware å gjøre.

Jeg har også koblet til et tastatur, og lysene til capslock, numpad lock, etc, blinker når pcen starter opp, akkurat som vanlig.

Jeg har lastet opp et bilde for å spørre dette kan være problemet.

Strømkabelen til HKet fra PSUen dekker ikke hele raden på HKet, kan dette være et problem? Se bilde

Ellers har jeg en 80 gb sata harddisk, 350W PSU, dvdrom med IDE, 2GB RAM 667mhz, Intel Pentium E5200 2.5 GHz, og et Asus HK med socket 775.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe annet som kan være grunnen til at bildet ikke vil vises på skjermen?

PSU med for lite watt, noen spesielle ledninger som ikke er tilkoblet?

Grunnen er at skjermen viser ingen respons i det hele, men jeg har prøvd med 3 skjermkort jeg vet fungerer. I tillegg også i en PCI 16x port og en PCI 1x port, så jeg føler ikke dette kan være problemet.

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve med en høytaler morten, takk for forslaget. :)

Og ja, jeg tenker vel at jeg er nødt til å kjøpe nytt HK.

Litt merkelig syntes jeg, for det HKet har jo funket helt fint før. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...