Gå til innhold

Trenger tips til klær passer min fasong

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente som trenger tips til hva jeg skal se etter og styre unna. Jeg har en veldig timeglassfigur, bare at den nedre delen er merkbart større, altså jeg har en meget fyldig rumpe. Jeg er relativt lav, 160cm.

Jeg går sjeldent i slimme olabukser, fordi jeg ikke har funnet mange som passer min kroppsform. Dessuten er jeg ikke kjempefeminin, jeg er litt mer baggy-typen. Men jeg har også et ønske om å gjøre garderoben min litt mer jentete. Kom gjerne med forslag til kjole :-)

Jeg er fattig skoleelev, så jeg har ikke mye å rutte med. Ikke mer enn 400 pr plagg helst.

Det jeg ønsker mest er tips til hva slags bukser som kan passe meg. Både merker og snitt.

Jeg liker godt indie, rocka, surf, egentlig er jeg åpen for alle stiler :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, man blir vel større over rompa hvis man har bukse som er bred øverst og blir smalere nedover?

Jeg kan godt komme med kjoleforslag til deg, da. Jeg har en ganske guttete stil selv, men leter stadig etter mer feminine klær, selv om de fleste av dem er mye kjedeligere enn gutteklær. :p

Men her om dagen fant jeg flere fine kjoler på Kappahl, og det fine med dem var at de satt ganske stramt på overkroppen, og løst på underkroppen. Sånn at man kan gjemme alt man ikke vil vise, hehe. Det er i hvert fall mitt råd, hva kjoler angår. :)

Lenke til kommentar

Når det kommer til bukser ville jeg valgt en jeans som ikke er så tettsittende nede ved leggene og anklene. En bootcut (bukse som går litt ut under knærne) vil balansere den fyldige rumpen (som du selv kaller den). Jeansa kan gjerne være tettsittende over rumpen. If you got it, flaunt it;)

Edit: Når det kommer til kjoler så (jeg har timeglassfigur også) liker jeg kjoler som sitter tettsittende under puppene og som har en A fasong i skjørtet. Men pass på å ikke finn kjoler som har et "telt"-fasong for de får en gjerne til å se større ut. Gjerne fest et belte i midjen for å forsterke inntrykket av timeglassfasongen din også.

Endret av Leontodon
Lenke til kommentar

kvinneguiden

"Unngå skinny jeans og alle andre typer bukser som er mye trangere nede enn oppe."

Som du sier _kan_ bootcut få bakpartiet til å virke større, men det er alltid forskjellig fra person til person. Det handler også om hvordan bootcutjeansa er. Ei slengbukse er ikke å anbefale, men slim jeans ved anklene gjør at man får en V-shape som gjør bakdelen mer fremtredende. Men som sagt, forskjellig fra person til person. Jeg vet hvertfall at rumpen min ser mer balansert ut og ikke så fremtredende ved å bruke ei bukse som ikke er slimfit men mer rett og litt bootcut på.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg er en jente som trenger tips til hva jeg skal se etter og styre unna. Jeg har en veldig timeglassfigur, bare at den nedre delen er merkbart større, altså jeg har en meget fyldig rumpe. Jeg er relativt lav, 160cm.

Jeg går sjeldent i slimme olabukser, fordi jeg ikke har funnet mange som passer min kroppsform. Dessuten er jeg ikke kjempefeminin, jeg er litt mer baggy-typen. Men jeg har også et ønske om å gjøre garderoben min litt mer jentete. Kom gjerne med forslag til kjole :-)

Jeg er fattig skoleelev, så jeg har ikke mye å rutte med. Ikke mer enn 400 pr plagg helst.

Det jeg ønsker mest er tips til hva slags bukser som kan passe meg. Både merker og snitt.

Jeg liker godt indie, rocka, surf, egentlig er jeg åpen for alle stiler :-)

Skaff deg sånn rosa velur treningsdrakt. Det er sexy som faen hvis det sitter lavt i livet, og overdelen er trang ;) Om det ikke er helt deg, så ikke vær redd for at en bukse er trang på rompa, det er bare fint.

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener det, altså. Jeg er fortsatt i tvil om at denne gulrotbuksa skal gjøre noe bra for en litt "fyldig" bakpart, så derfor vil jeg gjerne se bilder. :yes:

Ja, derfor jeg vil se bilder også... :whistle:

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...