maedox Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har et rart problem på en PC her. Først må jeg nevne at det er brukerens private maskin, så den er ikke meldt inn i domenet. I tillegg har vedkommende kjørt diverse "opprydnings"-programmer for å "fikse" opp i registeret. Veldig dårlig idé sa jeg flere ganger og til slutt avinstallerte jeg programmet selv. Han har tidligere hatt trøbbel med nettverket pga. denne finurlige "ryddingen". Tidligere har jeg fått ordnet det - Vanligvis ved å aktivere deaktiverte 'services' igjen. Denne gangen har jeg derimot kjørt meg fast, og det ser ikke ut til å være så enkelt å fikse. Problemet er at jeg ikke vet hva det skyldes. Når jeg prøver å åpne en delt mappe på filserveren vår kommer det opp en innloggingsboks. Taster inn brukernavn og passord - Har prøvd hans og mitt (som jeg vet fungerer). Innloggingsvinduet kommer bare umiddelbart tilbake uten noen form for feilmelding. Jeg ser i services.msc at "Computer Browser" ikke kjører. Når jeg prøver å starte den stoppes den automatisk. Det kan jo tyde på feil, men jeg heller mer til at den ikke har noe å gjøre. Uansett tror jeg ikke den skal forårsake det problemet vi ser her. Jeg har gått i gjennom alle tjenestene og mener at jeg har aktivert det som trengs. Tror i hvert fall jeg har såpass peiling at ingenting kritisk er deaktivert lenger. Jeg har ikke tid akkurat nå, men jeg skal prøve å gå nøye gjennom event loggen i PC-en for å se om det finnes noen hint til feil. (Jeg har ikke sett noe i farten enda.) Jeg heller mot å kjøre reinstall av Windows, men jeg hadde håpet noen hadde en genial idé her. Så, er det noen som har et tips eller to til hva i all verden det er som foregår. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det kan fort bli enklere å bare formatere PC'en, men et par ting kan jo prøves. Hvis du går på run og skriver \\server\share får du en innloggingsboks, skriver du bare brukernavn og passord her (gyldig bruker i domene som har tilgangsrettigheter på sharen)? Eller har du prøvd å skrive DOMENE\Brukernavn og passord. Har vært borti det problemet før, noen ganger virker det som om at "pc'en" leter etter gitt brukernavn lokalt på klient maskinen, ikke i domenet. Får du opp noe hvis du går i cmd og skriver "net view \\server"? Skriv inn evt. brukernavn og passord du blir spurt om. Det siste som jeg kan tenke meg å prøve vil være å mounte sharen som en nettverksstasjon, altså Min datamaskin > Verktøy > Koble til nettverksstasjon. Her kan du velge velge "med annet brukernavn". Husk å skriv inn DOMENE\bruker istedenfor bare bruker. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Forstår ikke at du gidder å hjelpe folk med deres personlige datamaskiner. Slikt sier jeg konsekvent nei til Lenke til kommentar
maedox Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har allerede prøvd de tingene uten hell. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Forstår ikke at du gidder å hjelpe folk med deres personlige datamaskiner. Slikt sier jeg konsekvent nei til Hadde vært interessant å finne ut av dette. Hvilken feilmelding får du når du prøver å mounte sharen (sist forslaget mitt)? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Hvilken feilmelding får du når du prøver å mounte sharen (sist forslaget mitt)? Får ingen feilmelding, det er det som er så forbanna irriterende. Jeg får spørsmål om brukernavn og passord på samme måten som om jeg åpner \\server direkte. Bruker jeg net use blabla så spør den om brukernavn og passord i command prompt-vinduet. Jeg sa at det mest fornuftige var å reinstallere Windows siden vedkommende har hatt flere merkelig problemer i det siste. Jeg skylder på diverse "oppryddings"-programmer som nevnt tidligere. Jeg har ikke brukt allverdens tid på den PC-en, og jeg gidder jo heller ikke det når, som du sier, den er en privat maskin brukt i jobbsammenheng. Minimumskriteriene for support her er at den er meldt inn i domenet og at brukeren ikke har administrator-rettigheter. Takk for hjelp folkens. Jeg tror vi tar en reinstall. Edit: Helt på tampen skal jeg prøve å opprette en ny brukerprofil for å se hva som skjer da... Endret 16. juni 2009 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå